ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
התנגדות המשפחות השכולות

בוטלה הגעת גלנט לטקס יום הזיכרון של התנועה הקיבוצית

לאחר התנגדות משפחות שכולות: בוטלה הגעתו של שר הביטחון יואב גלנט לטקס הזיכרון הרשמי לחללי התנועה הקיבוצית. בלשכת שר הביטחון ביקשו שלא להגיב

בוטלה הגעת גלנט לטקס יום הזיכרון של התנועה הקיבוצית
יואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות התנגדות משפחות שכולות להגעת נציגי ממשלה: הזמנת שר הביטחון גלנט לטקס הזיכרון הרשמי של התנועה הקיבוצית שייערך ביום חמישי - בוטלה. כך דווח בגל"צ.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לדיווח כי הם מכבדים את המשפחות השכולות ומבקשים שלא להגיב.

מהתנועה הקיבוצית נמסר: "הזמנת שר הביטחון גלנט לטקס ההתייחדות עם 3120 הנופלים מהקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה בוטלה, לאור בקשה של משפחות שכולות שביקשו שלא ישתתפו שרים ופוליטיקאים בטקס השנה.

זכרם היקר של הנופלים והרגישות העצומה כלפיי המשפחות השכולות היא שהובילה לקבלת הבקשה", נאמר בהודעה.

נזכיר כי בשבוע שעבר קראו משפחות שכולות מהתנועה הקיבוצית לבטל את הגעתו של שר הביטחון יואב גלנט לטקס האזכרה הרשמי של התנועה באנדרטת הקיבוצים שבפארק מנשה, המשפחות אף איימו כי ימחו בפניו במהלך הטקס אם יגיע.
בהודעה ששלחה התנועה הקיבוצית לחבריה נכתב כי "גלנט הוכיח לאחרונה כי ביטחון ישראל עומד תמיד מעל הכול, כשהציב את הדאגה למדינה ולביטחונה לפני הכול, והתריע באומץ על הסכנה הביטחונית המוחשית הנשקפת למדינת ישראל אם תימשך ההפיכה המשטרית".
עוד נאמר בהודעת התנועה: "התנועה הקיבוצית מתנגדת נחרצות להפיכה המשטרית. אנחנו מודעים היטב לדרישת משפחות שכולות המתנגדות להשתתפות של נציגי הממשלה בטקסי הזיכרון הרשמיים ביום הזיכרון ואף מצטרפים לדרישתן של המשפחות".
עוד נכתב כי "לקראת הטקס נעשתה ועדיין נעשית חשיבה רבה על כל פרט ופרט כדי שלא תיפגע אף משפחה שכולה. קדושת זיכרון הנופלים, רגישות האירוע והתייצבותו האמיצה של גלנט למען ביטחון המדינה הם מסרים חשובים מאוד בימים אלה".

 

יואב גלנט יום הזיכרון התנועה הקיבוצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד