ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
עד לשובו של דרעי

בש"ס הגיעו להחלטה: משה ארבל יכהן כשר הפנים והבריאות

זקן מועצת חכמי התורה רבי משה מאיה, מפרסם הבוקר במכתבו את ההחלטה בנוגע למינויי השרים מטעם תנועת ש"ס בכנסת | הרב כותב כי: "הוחלט לעת עתה כי ח"כ הרב משה ארבל, אשר כיהן כסגן שר הבריאות והפנים, ימונה לתפקיד שר הבריאות והפנים" | כל הפרטים על המינוי

בש"ס הגיעו להחלטה: משה ארבל יכהן כשר הפנים והבריאות
אריה דרעי ומשה ארבל צילום: משרד הפנים/לע"מ

לקראת פקיעת המינויים הזמניים כממלאי מקום שר הפנים ושר הבריאות, בש״ס הוחלט למנות את חבר הכנסת משה ארבל לשר קבוע במשרדי הפנים והבריאות עד לחזרתו של אריה דרעי לממשלה, מה שדורש תיקוני חקיקה.

בש״ס פרסמו הבוקר (שני) את החלטת זקן מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה שכתב את ההחלטה בנוגע למינויי השרים מטעם תנועת ש"ס. ״הוחלט כי לעת עתה ח"כ הרב משה ארבל, אשר כיהן כסגן שר הבריאות והפנים, ימונה לתפקיד שר הבריאות והפנים, עד אשר הרב רבי אריה דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו", נכתב.

נציין כי חקיקה של חוק דרעי שתחזיר את דרעי לכהן כשר בממשלה מבלי שיפסל בשנית על ידי בג״צ הוקפאה בשלב הזה, זאת במסגרת ההידברות בין הקואליציה לאופוזיציה על ריכוך הרפורמה המשפטית.

המכתב של הגאון רבי משה מאיה

ארבל שנחשב מקורב לדרעי יכהן כשר קבוע, אך במידת הצורך יפרוש מתפקידו כשר בממשלה במשרדי הפנים והבריאות ויכהן תחת אריה דרעי כסגנו, כפי שהיה עד להחלטת בג״צ לפסול את מינוי דרעי בעילת הסבירות ועילת ההשתק.

במכתבו של הרב מאיה נכתב ״לפני כמה חודשים התקבלה ההחלטה השערורייתית על ידי אותם ערכאות שלא כדין תורה, לפסול את בחירתם של מאות אלפי מצביעים, ולמנוע מידידינו הנעלה שלוחא דרחמנא ושלוחא דרבנן יו"ר תנועת ש"ס הרב רבי אריה דרעי, מלכהן כשר. וכידוע כל ראשי הקואליציה הצהירו על מחויבותם לפעול על מנת לתקן את העוול הנורא, ולתקן את החוק, כך שהרב דרעי יוכל לשוב למקומו הראוי לו, כרצון מרנן ורבנן אשר סמכו עליו את ידיהם וכרצון העם, ובינתיים מונו מ"מ כנדרש, אלא שמפאת דוחק השעה טרם הושלמה מלאכת החקיקה״.

״חברי הכנסת של סיעת ש"ס יחד עם כלל חברי הקואליציה, יפעלו להעביר בהקדם האפשרי את החוק הנדרש על מנת לתקן את העוול, ולמנות את הרב רבי אריה דרעי לשר, כאשר הייתה באמנה איתו, להמשיך ולהרבות פעלים לתורה ולתעודה ובדאגה לכלל ולפרט כיד ה' הטובה עליו״, נכתב.

משה ארבל שר הבריאות שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד