ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אלמנה ושישה יתומים

"רב הדומה למלאך": התלמידים מתגייסים לזכרו של הר"מ האהוב

לפני חודש הוא עוד היה פעיל באופן מלא, אבל מאז הכל השתנה • הגאון רבי חגי שלמה שמול התמוטט בחתונת בנו השלישי, ונפטר לאחר שבועיים שבהם היה תלוי בין שמים וארץ • בבית נותרו אלמנה ושישה יתומים לא נשואים • התלמידים בישיבת 'בית מאיר' לא מאמינים שהם עומדים להתחיל את הזמן בלי הר"מ האהוב כל כך

"רב הדומה למלאך": התלמידים מתגייסים לזכרו של הר"מ האהוב
הרב שמול זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

דמותו הייחודית של הגאון רבי חגי שלמה שמול זצ"ל, תחסר להם מאוד, לתלמידי ישיבת 'בית מאיר' שמתקשים לחשוב על כך שהם יתחילו בקרוב את זמן הקיץ, בלי הר"מ האהוב כל כך.

"הוא היה רבי אמיתי לתלמידיו", מספר אחד מהם, "כמו אבא אוהב, מחנך ומדריך. הוא הכיר כל תלמיד לפני ולפנים, ידע פחות או יותר כמה אחים יש לי, ומה המצב הכלכלי בבית. הוא ידע אם אבא שלי צעיר או מבוגר, ומה הסגנון של המשפחה שלנו. וכל זה בלי שסיפרתי לו בכלל, מתוך הדברים שכן סיפרתי פה ושם, הוא היה לומד דבר מתוך דבר, ויורד לתוך נפש התלמיד.

לתרומה הקליקו כאן>>>

"כשהרב שמול היה רוצה להעיר הערה לתלמיד, הוא היה עושה את זה בחכמה רבה, ובעיקר באהבה גדולה. הרגשנו שהוא באמת באמת רוצה בטובתנו, ולא מעניין אותו שום דבר אחר, רק שנצליח בתורה, ושנצליח בחיים בכלל!".

בהספד שנשא בהלוויה אמר ראש הישיבה הגר"י שטרנשוס שליט"א, שהוא שמע מפיו של הרב שמול הגדרה מאוד מעניינת, הפותחת צוהר לאישיות המיוחדת: "הוא היה אומר שבחור ישיבה לא צריך משגיח - הוא צריך מישהו שבאמת יאמין בו וביכולות שלו...".

אם עבור תלמידיו המכה גדולה והאבל כבד, עבור משפחתו מדובר במכה קשה שבעתיים. הרב שמול היה עמוד התווך של המשפחה כולה. אלמנתו נותרו המומה וחסרת אונים עם פטירתו של האיש שעליו נשען כל ביתה. היא מטפלת כעת בשישה יתומים צעירים שנשארו בבית, וגם צריכה לנחם ולחזק את שלושת ילדיה הגדולים, שכבר הקימו בתים משלהם, אבל עדיין צעירים מכדי להפוך ליתומים רח"ל.

תלמידיו של הרב שמול משנים קודמות, בוגרי ישיבת 'בית מאיר', מנסים להתגייס ולסייע, גם גם הם צעירים ברובם ואין להם את היכולת והניסיון לסייע בצורה משמעותית. קרן עזרה וסיוע הוקמה, וב"ה עם ישראל תורם בעין יפה, אבל כדי שהאלמנה תוכל להתפרנס בכבוד עם ששת היתומים, היא תזדקק לעזרה רבה הרבה יותר, ובשלב זה עוד מוקדם לדבר על החתונות שלהם.

התלמידים הקימו בעצה אחת עם רבני הישיבה שליט"א, קרן עזרה וסיוע למען האלמנה והיתומים, בתקווה לגייס סכום כסף שיספיק לפחות למתן עזרה בסיסית למשפחה האבלה, כדי שהאלמנה הנכבדה תוכל לחתן את ילדיה בכבוד בהגיעם לפרקם.

הציבור מתבקש לסייע, איש איש כפי יכולתו, כדי לקיים את המשפחה – משפחתו של מרביץ תורה, רב ומורה דרך לרבים, נפש נקי וצדיק, שנקטף בדמי ימיו.

לתרומה הקליקו כאן>>>

קופת העיר בית מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד