י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
רדפו מתנגדי משטר

שני גברים הואשמו בהפעלת תחנת משטרה סינית סודית בניו יורק

שני גברים סינים הואשמו בהפעלת תחנת משטרה סינית סודית בניו יורק. התחנה שימשה למעקב והפחדה של לפחות מתנגד סיני אחד המתגורר בקליפורניה. עוד 10 בני אדם הואשמו בגין הכוונת והפחדה של משתמשים בפלטפורמה טכנולוגית אמריקאית, כולל מבקרי המשטר הסיני

שני גברים הואשמו בהפעלת תחנת משטרה סינית סודית בניו יורק
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

גורמים פדרליים עצרו אתמול שני תושבי ניו יורק על כך שהפעילו תחנת משטרה לא מורשית מתוך בניין משרדים במנהטן והשתמשו בה כדי להפחיד מתנגד סיני המתגורר בקליפורניה. גורמי אכיפת החוק הודיעו שהם גם האשימו יותר מ-30 שוטרים מהמשטרה הלאומית של סין, שאינם מתגוררים בארצות הברית, על שימוש באלפי חשבונות מזויפים ברשתות חברתיות כדי להטריד מתנגדים שחיים בחו"ל ולהפיץ תעמולה סינית. עוד 10 בני אדם הואשמו בגין הכוונת והפחדה של משתמשים בפלטפורמה טכנולוגית אמריקאית, כולל מבקרי המשטר הסיני.

המקרים הפליליים ממחישים כיצד ממשלת סין השתמשה בטקטיקות מעקב סמוי כדי לחנוק את הביקורת מצד אזרחיה המתגוררים בחו"ל. סין הקימה יותר מ-100 תחנות משטרה חשאיות ברחבי העולם כדי לפקח ולהטריד אזרחים סינים החיים בחו"ל, על פי Safeguard Defenders, ארגון זכויות אדם שעוקב אחר היעלמויות בסין.

בראון פיס, פרקליט ארה"ב במחוז המזרחי של ניו יורק, אמר כי המעצרים מסמנים את ההאשמות הפליליות הראשונות שהועלו בעולם נגד אנשים על קשריהם לתחנות משטרה לא מורשות. הארי לו ג'יאנוונג, בן 61 מהברונקס, וצ'ן ג'ינפינג, בן 59 ממנהטן,הם  שני האנשים שלכאורה הפעילו את תחנת המשטרה החשאית, הם נעצרו בבוקר יום שני בניו יורק והואשמו בקשירת קשר לפעול כסוכנים של ממשלת סין ו"שיבוש הצדק על ידי השמדת ראיות".

 

 

ארה''ב סין מנהטן קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד