ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אהדה נחלשת

סקר מפתיע: האם לאמריקנים יש אמון בנתניהו

מסקר חדש שמתפרסם נראה כי נתניהו לא רק שאינו רצוי כל כך בבית הלבן, הוא גם מאבד את אחוזי האמון והאהדה שהיו לו שם בעבר הלא רחוק 

סקר מפתיע: האם לאמריקנים יש אמון בנתניהו
ראש הממשלה נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ

זה לא סוד שראש הממשלה בנימין נתניהו הינו דמות אהודה בקרב האמריקנים, רבים מבין הפוליטיקאים ואנשי התקשורת שם שיבחו בעבר את חוכמתו ופקחותו ויש גם שאת הנהגתו. אולם מסקר חדש שפורסם בימים האחרונים עולה כי אהדתו שם נחלשה משמעותית.

אזרחי ארה"ב רואים את נתניהו כמנהיג יותר שלילי מאשר חיובי. מסקר חדש של מרכז המחקר Pew עולה כי ל-42% מהאמריקנים אין אמון בו, בעוד של-32% יש אמון. 

מעמדו של בנימין נתניהו גבוה משמעותית בקרב תומכי המפלגה הרפובליקנית לעומת מעמדו בקרב תומכי המפלגה הדמוקרטית. שישה מתוך עשרה רפובליקנים שמרנים נותנים אמון בראש הממשלה הישראלי, לעומת שלושה מתוך עשרה רפובליקנים מתונים וליברלים.

בקרב הדמוקרטים, לרבע מהשמרנים והמתונים (24%) יש דעה חיובית על נתניהו, לעומת אחד מכל עשרה דמוקרטים ליברלים שלהם דעה שלילית עליו.

עוד עולה מסקר pew כי רפובליקנים צעירים יותר - בני 18 עד 49 - פחות חיוביים לגבי נתניהו מאשר עמיתיהם המבוגרים. אולם את הנתון הזה ניתן להבין מכיוון ש-35% מבין הרפובליקנים הצעירים מודים שלא שמעו מעולם על בנימין נתניהו. ולמרות זאת, רק לשלושה מתוך עשרה רפובליקנים בקבוצת הגיל הזו יש אמון בנתניהו - הרבה פחות מ-66% בקרב הרפובליקנים בני ה-50 ומעלה.

אמריקנים אמריקאים ארצות הברית סקר דעת קהל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד