י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
המהנדסים עפו החוצה

חשש מדליפת חומר ביולוגי ממעבדה בסודאן

ארגון הבריאות העולמי הודיע על "סיכון ביולוגי עצום" לאחר שלוחמים בסודן השתלטו על מעבדה. על פי דיווחים מקומיים, "אחד הצדדים הלוחמים השתלט על המעבדה המרכזית לבריאות הציבור בחרטום" ו"העיף את כל הטכנאים"

חשש מדליפת חומר ביולוגי ממעבדה בסודאן
אילוסטרציה צילום: unsplash

גורמים רשמיים באו"ם אמרו כי "צד אחד בסכסוך" בסודאן השתלט על מעבדת בריאות לאומית בבירה חרטום שמחזיקה בחומר ביולוגי, וכינו זאת "מסוכן ביותר". ההודעה אתמול הגיעה בזמן שגורמים רשמיים הזהירו כי פליטים נוספים עלולים להימלט מסודאן למרות הפסקת האש בין הכוחות היריבים.

הלחימה בין שני צדדים בסודאן הובילה את סודאן לכאוס, והביאה את האומה האפריקאית שכבר תלויה בסיוע למזון, לסף קריסה. לפני העימותים, האו"ם העריך ששליש מאוכלוסיית סודן, כ-16 מיליון בני אדם - זקוקים לסיוע, נתון שעשוי לגדול עכשיו בשל הסכסוך במדינה.

ד"ר נימה סעיד עביד, נציגת ארגון הבריאות העולמי בסודאן, הביעה דאגה ש"אחד הצדדים הלוחמים" מבלי לומר איזה צד, השתלט על המעבדה המרכזית לבריאות הציבור בחרטום ו"העיף החוצה את כל הטכנאים".

"זה מאוד מאוד מסוכן כי יש לנו נגיפי פוליו במעבדה. יש לנו נגיפי חצבת במעבדה. יש לנו נגיפי כולרה במעבדה", כך אמרה דר' סעיד בשיחת וידאו לתקשורת. "יש סיכון ביולוגי עצום הקשור לכיבוש המעבדה המרכזית לבריאות הציבור בחרטום, על ידי אחד הצדדים הלוחמים".

גירוש הטכנאים והפסקות החשמל בחרטום פירושם ש"לא ניתן לנהל נכון את החומרים הביולוגיים המאוחסנים במעבדה למטרות רפואיות", מסר ארגון הבריאות העולמי.

בינתיים יש הפסקת אש במדינה, מאות חיילים הרוגים ואלפי פצועים כולל אזרחים רבים. עשרות בתי חולים נסגרו בחרטום ובמקומות אחרים ברחבי המדינה עקב הלחימה. "אם האלימות לא תיפסק, יש סכנה שמערכת הבריאות תקרוס", הזהירה סוכנות האו"ם ביום שישי.

דליפה סודן מעבדה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד