כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
במעמד רה"מ

בתום חידון מותח: זו כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג

אמונה כהן, הוכתרה לכלת חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ג. מי שהוכתרה כסגנית כלת התנ"ך העולמי היא נטע לקס. אל המקום השלישי הגיע עומר קד מישראל, ובמקום הרביעי תמר דהן מארצות הברית

בתום חידון מותח: זו כלת חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג
נתניהו בחידון התנ"ך צילום: Shalev Shalom/POOL

אמונה כהן הוכתרה היום (רביעי) לכלת חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ג. אמונה, תלמידת כיתה י"א אולפנת בהר"ן בישראל. 

מי שהוכתרה כסגנית כלת התנ"ך העולמי היא נטע לקס תלמידת כיתה י״א אולפנת בני עקיבא שירת הים, נווה צוף. אל המקום השלישי הגיע עומר קד מישראל, ובמקום הרביעי תמר דהן מארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום החידון: "המעמד הזה הוא מעמד מכונן שצריכים להיות שותפים לו כל חלקי העם. המסע המשותף, בן אלפי השנים, של עם ישראל החל בצעד קטן אחד. אברהם אבינו, בהיותו בן 75, עזב את חרן ובעקבות הצו "לך-לך" הגיע לארץ-ישראל.

מה-75 ההוא, עד 75 הזה - 75 שנות עצמאותה של מדינת ישראל. כולנו, כל שבטי האומה, עוברים את המסע הזה יחד.

עכשיו 'יחד', אתם אולי יודעים, זה גם ראשי-תיבות של המילים: יש חילוקי דעות. לא על הכל אנחנו מסכימים. אבל גם כשאיננו מסכימים אנחנו תמיד נדרשים לזכור, ש"אנשים אחים אנחנו". אמר את זה אברהם ללוט. את הפסוק הזה "אנשים אחים אנחנו" הזכרתי שוב ושוב בתקופה האחרונה", אמר.

שר החינוך, יואב קיש אמר: "אין זמן מתאים יותר מיום העצמאות לקיים בו את חידון התנ"ך. מדינת ישראל חוגגת ומציינת היום את 75 שנות עצמאותה".

קיש הוסיף: "בזכות לימוד התנ"ך אנו יודעים שתחילת דרכנו כאומה החלה עם אברהם אבינו, עברה דרך המדינה היהודית המפוארת שהייתה בארץ ישראל בתקופת דוד ושלמה המלך, ומלאה היא באירועים היסטוריים רבים וחשובים נוספים. הקשר לתנ"ך הוא הבסיס לקשר שלנו לארץ אליה חזרנו אחרי 2000 שנות גלות, להפריח את השממה בחומר וברוח".

לדבריו, "משרד החינוך בהובלתי רואה בהנחלת לימודי התנ"ך ערך עליון ואנשי החינוך המוכשרים עוסקים בכך במסירות רבה מדי שנה בשנה. לצד הלימודים המדעיים, ישנו ערך גדול בלימוד תחומים רוחניים ותרבותיים, ובראשם כמובן התנ"ך, אין מדובר בהדתה אלא בחיזוק הקשר שלנו להסטוריה ולמקורותינו".

לסיום אמר: "משרד החינוך ימשיך להפנות את מיטב משאביו לצורך הרחבת לימוד התנ"ך, ולעודד את התלמידים להשתתף בחידון ולחזק את ידיעותיהם בתחום זה.

אתם המתמודדים, כולכם, זכיתם לעבור כברת דרך עם ספר הספרים, להתמלא מהרעיונות הנפלאים ומהידיעות הרבות שכולכם הפגנתם, ועל כך אני גאה בכם, עם ישראל לדורותיו גאה בכם.  זכרו כי זוהי רק ההתחלה ואני מאחל לכם ולכולנו להמשיך ולהעמיק את הלימוד שלנו בכל אשר תהיו. חזקו ואמצו".

בחבר השופטים ישבו:
1. יו"ר הכנסת, יו"ר חבר השופטים של החידון - אמיר אוחנה
2. יו"ר ההסתדרות הציונית – יעקב חגואל
3. יו"ר הסוכנות היהודית - דורון אלמוג
4. יו"ר הקרן הקיימת לישראל - יפעת עובדיה-לוסקי
5. יעל שבח – מחנכת ופובלציסטית, אלמנתו של רזיאל שבח שנרצח בפיגוע טרור
6. רותי טורצקי – מרצה בנושא קיבוץ גלויות ומפיקת קומיקס על יהדות אתיופיה
7. גלעד גבריהו - בנו של מייסד החידון חיים גבריהו
8. יואב שלוסברג - חתן תנ"ך ויו"ר צוות כותבי השאלות
9. הלל כהן - חתן התנ"ך מאשתקד

יום העצמאות חידון התנ''ך העולמי יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד