כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
עד מתי

הנחיות פיקוד העורף: היכן אין לימודים ועד כמה אנשים בהתקהלות

הנחיות פיקוד העורף שהיו בתוקף עד אתמול בשעה 18:00, הוארכו עד ליום שישי בשעה 14:00. ההתקהלויות בעוטף עזה יוגבלו לעד 10 אנשים בשטח פתוח, ועד 100 במבנה • בשאר הארץ - חזרה לפעילות מלאה

הנחיות פיקוד העורף: היכן אין לימודים ועד כמה אנשים בהתקהלות
שיגורים ויירוטים מעל שדרות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבצע 'מגן וחץ' נמשך: פיקוד העורך הודיע כי הלימודים בעוטף עזה לא יתקיימו היום (חמישי) ומחר (שישי). על פי ההנחיות, שיהיו תקפות עד יום שישי בשעה 14:00 - בעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב יתאפשרו התקהלויות בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. חופי הים יהיו סגורים לציבור.

בנוסף, אנשים העובדים באזור העוטף יוכלו להגיע למקום עבודתם, בתנאי שזה מאפשר להם להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתרעות. בשאר הארץ, הפעילות תימשך כבשגרה - אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה, התקהלויות ושירותים.

כ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-35 רשויות מקומיות נשארו אתמול (חמישי) בבתים, בהן: שדרות, אשקלון, באר שבע, חורה, להבים, רהט, תל שבע, שגב שלום, אופקים, נתיבות, אשדוד, דגרה, גן יבנה, יבנה, קריית גת וקריית מלאכי.

נציג פיקוד העורף, אל"ם ירון בר דיין, אמר בראיון ל'כאן 11' כי יש לנעול את חלון הפלדה של הממ"ד ולוודא שהדרך נגישה, הדלת פתוחה ואין חפצים המפריעים להיכנס לממ"ד. למי שאין ממ"ד בבית, יש להבין איפה המרחב המוגן הקרוב אליכם. חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי מוגן הם גם אפשרות. אם ישנה מגבלה להגיע לחדר המדרגות, הנחה בר דיין לישון בחדר הפנימי ביותר בבית.

במידה ואתם נמצאים בחוץ או ברכב בזמן אזעקה, יש להיכנס לתוך מבנה ולעלות לקומה השנייה, זאת במידה ואתם באזור עירוני. בר דיין הזהיר כי אין להישאר בקומת הכניסה בשל זכוכיות שעלולות לסכן חיים. במידה ואתם בשטח פתוח, ההנחיה היא לשכב בצד, באזור בטוח, עם ידיים על הראש למשך 10 דקות.

הנחיות התקהלות עוטף עזה לימודים מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד