ד' סיון התשפ"ד
10.06.2024
בצל המלחמה

התפרצויות של מלריה, קדחת דגני וחצבת בסודאן

כמעט חודש מאז שפרצו העימותים האלימים בין הצבא לכוחות התמיכה המהירה, הודיע ​​אתמול מנהל ארגון הבריאות העולמי כי ישנם דיווחים על התפרצות של מלריה, קדחת דנגי וחצבת בסודאן 

התפרצויות של מלריה, קדחת דגני וחצבת בסודאן
אזרחים בסודן. אילוסטרציה צילום: unsplash

כמעט חודש מאז העימותים האלימים שפרצו בין הצבא לכוחות התמיכה המהירה, הודיע ​​אתמול (חמישי), מנהל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס ג'ברייסוס, כי ישנם דיווחים על התפרצות של מלריה, קדחת דנגי, חצבת בסודן. קדחת דנגי היא מחלה ויראלית. הנגיף שגורם למחלה מועבר לאדם על ידי עקיצת יתוש.

הוא גם הזהיר, בהצהרות שפרסם באמצעות החשבון הרשמי בטוויטר, כי מיליוני ילדים ונשים בהריון סובלים מתת תזונה חריפה. הוא הצהיר כי אספקת המים, המזון, התרופות והחשמל הולכת ופוחתת לאור ההפצצות המתמשכות. לדבריו, 70% ממתקני הבריאות באזורים שנפגעו מהלחימה בין הצבא לכוחות התמיכה המהירה אינם פעילים.

כל זה קורה כשהסודנים סובלים מאי אספקת מזון, הפסקות חשמל, מחסור במים ותקשורת לקויה. כמו כן, הבירה סובלת ממצב בריאותי קשה מאוד, כאשר רוב בתי החולים ומתקני הבריאות סגורים.

האו"ם הזהיר מפני אסון הומניטרי גדול במדינה, אם לא ייפתחו קווי אספקה ​​כדי לספק סיוע לחרטום ואזורים נזקקים אחרים. תוכנית המזון העולמית הזהירה מפני האפשרות שעד 2.5 מיליון בני אדם ירעבו, עוד לפני תחילת האלימות, מיליונים בסודאן ובמדינות השכנות היו תלויים בסיוע של האו"ם עקב עוני וסכסוכים.

מאז פרוץ הלחימה בין שני הכוחות הצבאיים ב-15 באפריל, נמלטו עשרות אלפים מהבירה, שאוכלוסייתה מנתה לפני המלחמה כ-10 מיליון תושבים, אך תושבים רבים נשארו בבתיהם, בין אם בגלל סכנת עזיבה או העלות הגבוהה של בריחה, או בגלל שהם מעדיפים להתבצר בביתם.

בשעות האחרונות דווח על חתימה על הסכם עקרונות ראשוני בין צבא סודאן לכוחות התמיכה המהירה בסעודיה, לא נמסרו פרטים נוספים.

 

 

 

 

 

 

סודן חצבת מלריה קדחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד