ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בצל האזעקות

בשבת: עמוד ההוראה חילק קמיע ופסוקים לשמירה

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין חילק לבני קהילתו בשכונת רמת אלחנן בבני ברק בליל שבת קודש קמיע ובו פסוק שהחיד"א סידר והבטיח שכל מי שיאמרו לא יינזק. 'בחדרי חרדים' עם דברי החיזוק וההתעוררות שנשא עמוד ההוראה

בשבת: עמוד ההוראה חילק קמיע ופסוקים לשמירה
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

עמוד ההוראה וחבר המועצת הגאון רבי יצחק זילברשטיין הגיע בערב שבת קודש לבית מדרשו ברמת אלחנן, כשהוא מצוייד במאות פתקים שנדפסו במיוחד בהוראתו עבור בני הקהילה. ובדרשתו הקבועה בליל שבת פתח ואמר כי נתבקש על ידי העירייה להודיע כמה הודעות עקב המצב הביטחוני המתוח והקשה, בדרום הארץ, ובמרכזה.

בתחילת דבריו אמר כי כל אחד ואחד הנמצא בביתו ושומע אזעקה, יש לו למהר ולהיכנס למקלט או לכל מקום מוגן כפי הוראות השלטונות, ואין סומכין על הנס, ויש לכוון לקיים בזה ארבע מצוות דאורייתא, א. השתדלות בשמירת הבריאות, ב. בטחון בהשם יתברך, ג. תפילה בעת צרה. ד. תשובה בעת צרה.

עוד עורר והדגיש, כי במקרה ותהיה אזעקה באמצע הדרשה, אין להפסיק ולצאת למקום מוגן, שכן בית הכנסת עצמו הוא מקום מוגן, והצביע על הנברשת הגדולה התלויה מעל הבימה, ואמר שהיא העד שמעידה בזמן מלחמת המפרץ בליל שבת כשהתפוצצו הסקאדים, והדי הנפילה זעזעו את כל בית הכנסת, והנברשת בפרט, וב"ה היו אז ניסים ונפלאות לעם ישראל.

עוד הדגיש והסביר הגר"י זילברשטיין, כי מאחר ויש ציבור גדול בבית הכנסת, ורבים היוצאים יחד בבהלה דרך פתח אחד קטן הוא סכנה גדולה. לכן אמר שבאם חס ושלום תפרוץ אזעקה בליל שבת באמצע הדרשה, יישבו הציבור ויאמרו שבע פעמים את מזמור 'יושב בסתר עליון', וגם אם תפרוץ האזעקה באמצע שמו"ע אין להפסיק אלא יש להמשיך ולהתפלל, ובסיום השמו"ע מיד לומר 'יושב בסתר'.

לאחר מכן האריך עמוד ההוראה בדברי חיזוק והתעוררות לרגל המצב, ואמר שיש להרבות באהבה ואחווה בין אדם לחבירו, ואמר בשם גיסו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שאמר לו שהנמצא בעת צרה והוא אדם כזה שמעביר על מידותיו, א"כ כיון שאמרו חז"ל שמעבירים לו על כל פשעיו, והוא אחד מאוהביו של הקב"ה כמו שכתוב "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו" אם כן בוודאי הוא ינצל מכל רע.

בסיום דבריו אמר עמוד ההוראה כי יש לו קמיע מיוחד לחלק עבור כל בני הקהילה, ובו נכתב הפסוק "ויהי בנסוע הארון ויאמר משה וכו" בסדר מיוחד, כפי שסידר ותיקן החיד"א בספרו "שומר ישראל" לומר, ושהחיד"א מעיד וכותב שמי שאומרו ומכוון כסדר הזה לא יוזק כל היום, אפילו שיהיה במקום סכנה. וכן עוד כמה סגולות לשמירה שנדפסו בקמיע המיוחד.

כמו כן תושבי השכונה מוסיפים לספר דבר נדיר, כי עמוד ההוראה באופן חריג קיצר את דרשתו בליל שבת, ואמר שיתפללו תפילת ערבית מעט מוקדם יותר, שכן הנשים ובני הבית ממתינים בבית, וחלקם מעט בפחד עקב המצב הבטחוני, ושמא תפרוץ אזעקה וכו', ולכן יש להתחשב בהם ולהזדרז לשוב ולהיות עמם בבית.

אחד מוותיקי תושבי השכונה מספר ל'בחדרי חרדים' כי רק לראות את הרב'ה הגדול, עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין יושב במקומו במזרח, ברוגע ובשלוות הנפש השמורה לו, ובכל מצב יודע לומר ולהעביר את דברי החיזוק וההתעוררות המתאימים והמתקבלים בלבבות השומעים, זהו אחד מהדברים שמרגיעים ביותר את כל תושבי השכונה, ובעצם את עם ישראל כולו, היודע שעמוד ההוראה שרוי בתוכו, ומגן בתורתו ויראתו על הדור כולו.

הקמיע שחילק הגר"י זילברשטיין לבני הקהילה

הרב יצחק זילברשטיין רמת אלחנן קמיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד