י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פיצוצים נשמעו בהלוויה

המשפחה קיוותה שהנרצח יחזור עם כלה - הוא חזר בארון קבורה

אביאל חדד הי"ד שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בתוניס נקבר בנתיבות תוך כדי התקיפות בעזה. הגיס אמר שהמשפחה קיוותה שאביאל חדד יחזור מעלייה לרגל בג'רבה עם כלה, במקום זאת הוא "חזר בארון קבורה"

המשפחה קיוותה שהנרצח יחזור עם כלה - הוא חזר בארון קבורה
הלווית אביאל חדד צילום: באדיבות המצלם

אביאל חדד הי"ד, אזרח תוניסאי-ישראלי שנהרג בפיגוע ירי בבית הכנסת בתוניס ביום שלישי האחרון, הובא למנוחות ביום שישי בעיר נתיבות. חדד, בן 30, נהרג ביום שלישי לצד בן דודו, בנימין חדד הי"ד, אזרח צרפתי בן 42 שנקבר בעירו מרסס בצרפת, ושלושה שוטרים כשמחבל ירה מחוץ לבית הכנסת ההיסטורי אל גריבה באי הנופש ג'רבה. המקום נחשב לאחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם.

ההלוויה נערכה על רקע הלחימה נגד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה הסמוכה. הזעקות לא נשמעו במהלך ההלוויה, אך נשמעו ברקע פיצוצים ככל הנראה מיירוטים של כיפת ברזל. "חשבנו שהוא נסע לג'רבה כדי להביא כלה, ושנראה אותו שמח מתחת לחופה. בסוף הוא חזר בארון קבורה", אמר גיסו בהספד.

לילך חדד אמרה בהלוויה שבן דודה היה "כמו אבא בשבילי". "הוא היה לוקח את אחותי לבית החולים כשהיא הייתה חולה, הוא לעולם לא נתן לה לוותר, אמו נפטרה לפני שלוש שנים והוא היה ראש הבית. כשהראש נעלם, מה נשאר?".

שר התקשורת שלמה קרעי היה נציג הממשלה בהלוויתו של אביאל חדאד הי"ד  בבית העלמין הישן בנתיבות. השר כתב: "קבלנו בשורת איוב על שני יהודים שנרצחו בפיגוע בהילולה המסורתית בבית הכנסת אלגריבה בג׳רבה - אביאל ובן דודו בן חדד, הי"ד. הכאב גדול זכיתי בזמנו לפגוש את אביאל ז"ל ומשפחתו, אשר מחוברים לשורשיהם בכל נימי נפשם, תוך שמירה על המסורת היהודית בג'רבה. בנחמת ציון וירושלים ננוחם".

"מדינת ישראל מתמודדת עם טרור שנאה ואנטישמיות", אמר שר התקשורת שלמה קרעי, בהלוויה "בית הכנסת היה יעד לטרור השבוע וגם בעבר".

ביום שישי האחרון חשפו השלטונות בתוניסיה את שמו של היורה - ויסאם אזארי, חבר במשמר הלאומי התוניסאי, ואמרו שהוא תכנן את התקיפה, אך הם לא נתנו הסבר מדוע. עדיין לא היה ידוע אם המחבל פגע בכוונה ביהודים.

 

טוניס ג'רבה נתיבות פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד