י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
הנגיף עודנו כאן

הפרופ' מתריע: "ניצחנו את הקורונה אבל אסור להיות שאננים"

בהמשך להודעת משרד הבריאות על ביטול הצורך בבידוד לחולי קורונה מאומתים, פונה פרופ' זרקא לציבור ומתריע שהקורונה עודנה מחלה קשה ושתופעות הלוואי שלה עלולות לגרום לנזק ואף למוות

הפרופ' מתריע: "ניצחנו את הקורונה אבל אסור להיות שאננים"
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בהמשך להודעת משרד הבריאות על ביטול הצורך בבידוד לחולי קורונה מאומתים, חשוב לזכור שהקורונה עודנה מחלה קשה ושתופעות הלוואי שלה - בעיקר לאוכלוסיות הרגישות עלולות לגרום לנזק ואף למוות.

פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ופרוייקטור הקורונה עד לפני כחודש מבקש להזכיר שניצחון מערכת הבריאות הישראלית היא הישג מרשים והיכולת של כולנו לחזור לשגרה ולשכוח את המגפה.

"ביטול חובת הבידוד מהווה נרמול מלא של המענה למגפה וזו בהחלט נקודת ציון משמעותית. יחד עם זאת, מוטלת עלינו אחריות לערבות הדדית ולהשאר בבידוד בעת תחלואה מדבקת כדי להגן על האחרים מהדבקה, במיוחד שאצל חלקם זה מסכן חיים. אנחנו בעידן שתשומת הלב והדגש מופנים להגנה על קבוצות הסיכון (מבוגרים, מחלות רקע, מדוכאי חיסון ואחרים)".

עוד אמר: "ניצחנו את המגפה אך לא את הנגיף שעודנו כאן ומאתגר את בריאותם ואף את חייהם של אוכלוסיות הסיכון ועלינו להיות ערים לכך ולקחת זאת בחשבון בהתנהלותינו בשגרה".

כזכור משרד הבריאות עדכן הבוקר כי תוקף צו חובת הבידוד לא הוארך והחל מיום שני ה-15.5.23 בחצות (כלומר בין שני לשלישי), אין חובת בידוד בצו למי שאומת לקורונה. 

סלמאן זרקא חולי קורונה בית החולים זיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד