ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"פשוט חוצפה"

ראש העיר הודיע על שביתה וסופג ביקורת

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן ממובילי המאבק בקרן הארנונה שהכריז גם הוא על שביתה בעירו, סופג ביקורת על כך מקרב התושבים שזועמים על השימוש בילדי העיר למאבקיו | "הכל על הגב של ההורים! פשוט חוצפה!!!, חושב שהוא גיבור"

ראש העיר הודיע על שביתה וסופג ביקורת
כרמל שאמה הכהן צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שנוהג להתייעץ עם תושביו לפני החלטות שהוא מקבל באמצעות הפייסבוק, שהוא הוא עורך סקרים ולפיהם הוא פועל, פרסם הבהרות לגבי השביתה מחר וספג ביקורת מתושבים זועמים.

"אחרי שיותר מ-90% מכם הצביעו כאן בעד השבתה בכדי לעצור את חוק שוד הארנונה שיפגע בעיר ובמערכת החינוך שלה דורות קדימה נלחמנו והצלחנו לבטל את הפשרה שהושגה בזמן הטילים ותחת סחיטה באיומים של השלטון המקומי על ידי הממשלה", כתב ראש העיר.

כרמל שאמה הכהן מנה מה תכלול השביתה ומה לא: "חינוך מיוחד, בגרויות וכיתות תקשורת בחינוך הרגיל יפעלו כרגיל. לא יהיה איסוף אשפה משאיות האשפה תצאנה להפגין בערים שהממשלה קנתה בכסף שלנו. שלא יספרו לכם על עזרה לחלשים וחיזוק הפריפריה מה שעל הפרק זו סחטנות וענישה ואילוף של הערים שלא משתחוות לכל גחמה של הממשלה".

כרמל שאמה הכהן בדיון בוועדת הכספים. צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

לדבריו: "ניסינו הידברות עם הממשלה והכנסת במשך חודשים ובדיונים רבים והתברר שיש לנו עסק עם אנשים שבטוחים שאם יש רוב בכנסת אז אין גבול והכל מותר. כלו כל הקיצים ולא סתם גם ראשי רשויות מהליכוד הם חלק בלתי נפרד מהשביתה כולל יו"ר השלטון המקומי איש ליכוד בכל רמ"ח איבריו. כרגע נותרה בידינו רק אפשרות השביתה שתעלה במחיר לכולנו בימים הקרובים אבל הוא אפסי לעומת האסון הכלכלי שיפול על כולנו אם חוק השוד יאושר והוא יפגע בכולם ללא אבחנה פוליטית או מגזרית", כך שאמה הכהן.

"אכזבת. פשוט חוצפה" | תגובות התושבים הזועמים

כמה מתושבות עירו זעמו על השביתה וכתבו בתגובה: "איפה השוויון? איפה הדאגה לפריפריה? איפה הסולידריות? עירית רמת גן כל כך עשירה מעסקים מכניסים ביותר, למה לא להפריש חלק לתמיכה בערים שצריכות פיתוח? העסקים הרבים הם פועל יוצא של המיקום במרכז. זו זכות שאפשר לעשות איתה טוב ולא רק לפנק את תושבי רמת גן במיצגים מפוצצים וחופי ים בפארק. אכזבת".

אחרת כתבה לו: "הכל על הגב של ההורים! פשוט חוצפה!!!". תושב נוסף כתב: "אני אישית נגד השביתה בגנים לאחר הסבל שנגרם לילדים בגנים ללא ממד בימים האחרונים. זה ממש לא סבל מועט". והם לא היחידים: "נהדר, פוגע להורים ברחבי העיר בפרנסה וחושב שהוא גיבור!", כתב תושב רמת גן נוסף.

תושב נוסף כתב: "למה שלא תשבית את אגף ההנדסה שהקבלנים יעשו את המלחמה מול הממשלה?! תחסום את הכניסות והיציאות בעיר! יש כ"כ הרבה רעיונות.. רק אל תפגע בחינוך של פעוטות ואל תשתמש בהורים ככלי פוליטי, כאילו שלא פספסו מספיק ימי לימודים והורים שהפסידו ימי עבודה. חוצפה". 

"תוציא את הילדים של העיר מהסיפור! ממתי נלחמים בעוולות כלכליות בביטול ימי לימוד??". כתב תושב נוספת ואחת בשם דבורה ברקו עקצה את ראש העיר: "כי סקר פייסבוק הוא מאוד מדויק".

"מה יהיה?", תהה תושב העיר מתוסכל, "כל מי שיש לו סמכות פשוט יסגור את השאלטר על החינוך? אני לגמרי מסכים עם האג'נדה, אבל לחלוטין לא מסכים עם הדרך. להשבית חינוך זה הפתרון הקל, הייתי מצפה מנבחרי ציבור לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש היכן יש פחות פגיעה בציבור (שהוא זה שבחר בהם) שנפגע מהצעד הזה. יש עוד כל כך הרבה שירותים באפשר להשבית במקום החינוך.. אבל, הכי קל זה לשרוף את המועדון. התפקיד (וגם האתגר) של נבחרי ציבור היא להוביל מדיניות ועשייה שתטיב עם הציבור ותהיה שקופה מבחינתו. חבל שכך זה מתנהל", סיכם.

ויש עוד תגובות רבות כאלה, כמובן לצד תגובות אוהדות מתומכיו של כרמל שאמה הכהן שהביעו תמיכה בשביתה ובמאבק. זאת ברקע ריצתו לקדנציה נוספת בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בכל רחבי הארץ ביום שלישי ט"ז בחשוון ה'תשפ"ד, 31 באוקטובר 2023.

כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד