ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"יצא המרצע מן השק"

אלקין חגג ניצחון; מזכיר הממשלה מיהר להבהיר

ברקע הדיווחים כי הקואליציה לא מתכוונת לדחות שוב את מועד הקמת הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ זאב אלקין כתב: "ניצחון ראשון בקרב על הוועדה למינוי שופטים". מזכיר הממשלה פוקס: "לתומי חשבתי שנציגי סיעתך בשיחות בבית הנשיא, מגיעים עם רצון אמיתי להגיע להסכמה - ולא כדי 'לנצח את הקואליציה'"

אלקין חגג ניצחון; מזכיר הממשלה מיהר להבהיר
זאב אלקין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הדיווחים כי הקואליציה לא תדחה שוב את מועד הקמת הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ זאב אלקין חגג הבוקר (שני) ניצחון וכתב: "ניצחון ראשון בקרב על הוועדה למינוי שופטים!".

אלקין הוסיף: "ב-01.03 דרשתי לקיים בחירות לוועדה למינוי שופטים לפי החוק הקיים. הקואליציה נבהלה ורצה לתקן את התקנון כדי לדחות את הבחירות. היום הוא היום האחרון לתיקון התקנון, ולפי הפרסומים הקואליציה נכנעה והבחירות הפעם לא יידחו ויתקיימו בהתאם לחוק הקיים!".

מזכיר הממשלה, יוסי פוקס מיהר להגיב וכתב: "ואני לתומי חשבתי שנציגי סיעתך בשיחות בבית הנשיא, מגיעים עם רצון אמיתי להגיע להסכמה על שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים... ולא כדי "לנצח את הקואליציה" והנה יצא המרצע מן השק".

פוקס הבהיר: "תנוח דעתך, שבהעדר הסכמות במו"מ, ייבחרו שני נציגי קואליציה לוועדה והועדה תכונס בפועל רק אם שר המשפטים יחפוץ בכך".

ההבהרה של פוקס דרמטית שכן המשמעות היא שהקואליציה תקים את הוועדה ללא נציג של האופוזיציה במידה ולא תהיינה הסכמות. עד עתה הנוהג היה שיש נציג לקואליציה ונציג לאופוזיציה.

אלקין הגיב למזכיר הממשלה וכתב: "חתרנו בעקביות בשונה מהממשלה להידברות ולהסכמה מהרגע הראשון ונמשיך במאמץ להגיע לרפורמה מוסכמת ומאוזנת שלא תאפשר לממשלה שליטה בלעדית במערכת המשפט".

אלקין הוסיף: "מציע לך לא לנהל מו"מ תוך איומים לשבור את מסורת הכנסת בבחירות לוועדה כשתמיד נבחרו נציגי קואליציה ואופוזיציה כולל בכנסת הקודמת. תשאל את רוטמן".

מבית הנשיא נמסר: "נשיא המדינה הבהיר ומבהיר בכל הזדמנות - אין כאן מנצחים ומפסידים, אם יהיו כאלה – מדינת ישראל תפסיד.

יובהר כי הקואליציה נעתרה לבקשתו של נשיא המדינה שלא לדחות את המועד הקבוע בתקנון לבחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, וזאת על מנת לאפשר את המשך ההידברות תחת חסותו, וציינה כי סמכות כינוס הועדה שתוקם מוקנית לשר המשפטים".

עוד נמסר בהודעת הנשיא: "הנשיא חוזר על קריאתו להימנע מביטויים שמטרתם פוליטית ואין בהם תרומה להגעה להסכמות רחבות.

עוד מדגיש כי מדינת ישראל נמצאת ברגע חשוב וקריטי ביותר. המעשה הקל הוא לפוצץ את השיחות אך המחיר יהיה כבד מנשוא. מאתגר וקשה יותר להגיע להסכמות אך זוהי חד משמעית טובתה של מדינת ישראל ובמאמץ משותף ניתן להגיע להבנות".

כפי שדווח אמש, הקואליציה החליטה שלא לדחות שוב את מועד הקמת הוועדה לבחירת שופטים.

המשמעות היא כי הוועדה תוקם בהרכב הקיים, ללא רוב קואליציוני כפי שרצו שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. הוועדה תצטרך להיות מוקמת בתוך חודש.

יצוין כי ליו"ר הועדה, שר המשפטים לוין יש יכולת לשלוט במועד כינוס הוועדה ולעכב את פעילותה.

הקואליציה דחתה לפני מספר חודשים את מועד הקמת הוועדה, כדי שלא להקים אותה בטרם חוקק בכנסת שינוי הרכבה כך שלקואליציה יהיה בה רוב.

במדיה והקואליציה הייתה רוצה לדחות שוב את המועד, 15 ביוני, היה צורך להתחיל ולקדם את התהליך כבר השבוע, אבל בקואליציה לא הודיעו על זימון ועדת הכנסת לטובת העניין.

גורמים בקואליציה אמרו כי הבחירות לנציגי הועדה יתקיימו במועד, אך לא בטוח שהוועדה תתכנס בפועל מיד.

זאב אלקין יוסי פוקס ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד