י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
המלאי מתדלדל

רוסיה מעוניינת לקנות עוד מל"טים איראניים

הבית הלבן מאשים את איראן ב"תוקפנות של רוסיה באוקראינה" בעקבות אספקת יותר מ-400 מל"טים מאז השנה שעברה, ומזהיר ששיתוף הפעולה עשוי לזרום לשני הכיוונים. ארה"ב טוענת כי רוסיה מעוניינת לקנות עוד מל"טים איראניים לתקיפה כי המלאי מתדלדל

רוסיה מעוניינת לקנות עוד מל"טים איראניים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

הבית הלבן מסר אתמול כי רוסיה מעוניינת לקנות מל"טים מתקדמים נוספים מאיראן לשימוש במלחמתה נגד אוקראינה לאחר שניצלה את רוב 400 המל"טים שרכשה בעבר מטהראן.

כזכור ממשל ביידן פרסם בשנה שעברה תמונות לוויין וממצאים מודיעיניים שלדבריו הצביעו על כך שאיראן מכרה מאות מל"טים לרוסיה. ובמשך חודשים אמרו גורמים רשמיים בארצות הברית שאיראן שוקלת למכור מאות טילים בליסטיים לרוסיה, אך לוושינגטון אין ראיות לכך שהעסקה הושלמה.

"איראן גם ממשיכה לספק לרוסיה מל"טים - כלי טיס בלתי מאוישים). מאז אוגוסט, איראן סיפקה לרוסיה יותר מ-400 מל"טים, בעיקר מסוג שאהד", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי.

"רוסיה השתמשה ברוב המל"טים הללו כדי לפגוע בתשתית קריטית בתוך אוקראינה. בכך שסיפקה לרוסיה את המל"טים הללו, איראן אפשרה ישירות את מלחמת התוקפנות של רוסיה באוקראינה", אמר קירבי בתדרוך לתקשורת.

קירבי אמר כי הרוסים בוחנים כעת לרכוש מל"טים מתקדמים עוד יותר שיכולים להיות קטלניים יותר.

 

 

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד