י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
יחסים מתוחים

סין גזרה על אמריקאי מאסר עולם בגין ריגול

סין גזרה על אזרח אמריקאי בן 78 מאסר עולם בגין ריגול. התיק עלול להביא למתיחות לגבי הקשרים המתוחים גם ככה עם ארצות הברית. פרטי התיק נגד האזרח שהוא גם תושב הונג קונג, לא פורסמו בפומבי

סין גזרה על אמריקאי מאסר עולם בגין ריגול
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סין האשימה גבר אמריקאי בן 78 בריגול ודנה אותו למאסר עולם. ג'ון ליונג, בעל תושבות קבע בהונג קונג, נעצר באפריל 2021 בעיר סוז'ו שבדרום-מזרח המדינה. התיק שעלול להגביר עוד יותר את המתיחות הקיימת עם ארצות הברית. פרטי התיק נגד ג'ון שינג-וואן ליונג, שגם תושב קבע בהונג קונג, לא פורסמו בפומבי.

הוא "נמצא אשם בריגול, נידון למאסר עולם, משולל זכויות פוליטיות לכל החיים", כך נמסר בהצהרה ביום שני מבית המשפט בעיר סוג'ואו שבמזרח סין. הרשויות בסוג'ואו "נקטו צעדים מחייבים על פי החוק" נגד ליונג באפריל 2021, מבלי לציין מתי הוא נלקח למעצר. לא דווח היכן שהה ליונג בזמן מעצרו.

חקירות ומשפטים כאלה מתקיימים בדלתיים סגורות ומעט מידע מתפרסם מלבד האשמות מעורפלות על איסוף סודות ואיומים על ביטחון המדינה.

דובר של שגרירות ארה"ב בבייג'ינג אמר שהם מודעים לדיווחים לפיהם אזרח אמריקאי הורשע לאחרונה ונשפט בסוג'ואו. "למשרד החוץ אין עדיפות גדולה יותר מהבטיחות והביטחון של אזרחי ארה"ב מעבר לים", אמר הדובר. "משיקולי פרטיות, אין לנו הערות נוספות בנושא".

סין ארה''ב הונג קונג ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד