כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
תקיפה ממספר מקומות

ההגנה האווירית של אוקראינה הפילה 18 טילים רוסיים

רוסיה תקפה הלילה עם טילים ומל"טים באיזור קייב. המתקפה הייתה משלושה כיוונים, מהצפון, מהדרום והמזרח. רוסיה שגרה 6 טילי קינז'אל היפרסוניים. 9 טילי קליבר מהים השחור ועוד 3 טילים מסוג איסקנדר

ההגנה האווירית של אוקראינה הפילה 18 טילים רוסיים
מערכות הפטריוט צילום: צבא גרמניה

ההגנה האווירית האוקראינית הפילה בהצלחה את כל 18 הטילים הרוסיים ששוגרו לאוקראינה במהלך הלילה, כולל שישה טילים בליסטיים של קינז'הל, כך אמר ואלרי זלוז'ני, מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה.

בנוסף להפלת שישה טילי קינז'הל, ההגנה האווירית הפילה בהצלחה תשעה טילי קליבר מהים השחור ושלושה טילי איסקנדר. עוד נמסר מצבא אוקראינה, כי חיל האוויר הפיל גם שישה מל"טים מסוג קמיקזה תוצרת איראן ושלושה מל"טים מסוג נוסף. רוסיה פתחה במתקפה בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר מצפון, דרום ומזרח, כתב חיל האוויר.

אוקראינה הצליחה ליירט את הטילים לאחר שקיבלה בסוף אפריל מערכות הגנה אוויריות מסוג פטריוט, הנחשבות לאחת ממערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם, ומאפשרת לאוקראינה להפיל טילים בליסטיים.

בתוך כך המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה דיווח היום כי רוסיה איבדה 199,980 חיילים באוקראינה מאז תחילת הפלישה, עם הערכה של 520 נפגעים רק אתמול.

על פי הדיווח, רוסיה איבדה גם 3,762 טנקים, 7,348 רכבים משוריינים, 6,048 כלי רכב ומשאיות דלק, 3,150 מערכות ארטילריה, 562 מערכות רקטות, 316 מערכות הגנה אוויריות, 308 מטוסים, 294 מסוקים, ו-2,712 מל"טים.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים איראן טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד