כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מנצלים את הציבור

איש העסקים על גל ההתייקרויות: "בבום כולם מרימים מחירים"

איש העסקים אמיר איל על הבשורה המדאיגה: "ברגע שספק או יצרן יכול, אז הוא מעלה מחיר" | אמש הודיעה חברת שטראוס כי מוצריה יעלו בשיעור של עד 6% 

איש העסקים על גל ההתייקרויות: "בבום כולם מרימים מחירים"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איש העסקים אמיר איל מתייחס הבוקר (שלישי) למדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שפורסם אמש והציג עלייה של 0.8 אחוזים, זאת לאחר עלייה של חמישה אחוזים במהלך שניים עשר החודשים האחרונים, ברקע ההודעה של שטראוס על כך שהיא מייקרת את מוצריה בשיעור של עד 6% (עלייה שנייה תוך חצי שנה).

"זה היה גורף, כאילו אין רסן ואין משילות כלכלית, בבום כולם מרימים מחירים, שום דבר לא עוצר זה. זה רוחבי", טען. "ברגע שספק או יצרן יכול, אז הוא מעלה. במשך תקופה מאוד ארוכה היה סוג של ריסון כזה או אחר. יש לזה מחיר גבוה".

בהמשך, הוסיף: "הציבור הישראלי נאנק תחת הריבית הגבוהה שכנראה תעלה יותר, ותחת חובות גדולים. צריך תוכניות הרבה יותר ברורות כדי להוריד את יוקר המחיה. את הכיס של הציבור לא מעניין באיזו ממשלה מדובר".

אמש הודיעה חברת שטראוס על עדכון נוסף במחירי המחירון לקמעונאים של מוצרי החברה, בהם מוצרי עלית - קפה נמס, קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, המותג ספלנדיד, צ'יטוס, תפוצ'יפס וכן שמן זית יד מרדכי.

על פי הודעת החברה העדכון הינו בשיעור ממוצע של 1.4% למוצר ויכלול עליה מקסימלית של עד 6% למוצר בודד.

רק לאחרונה הודיעה שטראוס על התייקרות מוצרי המחלבה בשיעור ממוצע של 2.33%. זאת, בעקבות החלטת הממשלה לעדכן את תעריפי מוצרי החלב שבפיקוח החל מ-10 במאי.

החברה מסבירה את עליית המחירים בכך שלא העלתה את מחירי המוצרים שצוינו ב-12 השנים האחרונות והם לא נכללו בעליית המחירים של דצמבר 2022. עליית המחיר לקמעונאים תיכנס לתוקף ב-4 ביוני.

החשש העיקרי נובע מכך שהעלייה במחירים עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל להמשיך במדיניות העלאת הריבית האגרסיבית בה הוא נוקט בשנה האחרונה, ועדיין לא מספיק מוכיחה את עצמה.

משטראוס נמסר: עדכון המחירים הנוכחי נעשה מתוך הכרח המציאות ונוכח עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם בחודשים האחרונים ולאור הצפי כי מגמה זו תימשך גם בחודשים הקרובים".

 

 

התייקרות אינפלציה גבוהה אינפלציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד