ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לראשונה מזה שנים

שני חוואים נדבקו בשפעת העופות בבריטניה

שני בריטים נדבקו בשפעת העופות בזמן ששהו בלול תרנגולות. המקרים האנושיים הללו תועדו בבריטניה לראשונה מזה שנים. עובדי הלול נבדקו ונמצאו חיוביים לאחר שבאו במגע עם עופות נגועים

שני חוואים נדבקו בשפעת העופות בבריטניה
עופות. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שני אנשים נמצאו עם שפעת העופות בבריטניה, אלו המקרים הראשונים של שפעת העופות בבני אדם בבריטניה מאז 2021. הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית מסרה ששני האנשים הם עובדי עופות והם חלו בשפעת העופות לאחר שבאו במגע עם בעלי חיים נגועים.

השניים נבדקו ונמצאו חיוביים לאחר שעבדו לאחרונה בחוות עופות נגועה באנגליה. מאז הם נבדקו ונמצאו כי החלימו, הסביבה שלהם נאלצה לבצע בדיקות.

פרופסור סוזן הופקינס, יועצת רפואית ראשית בסוכנות, אמרה לתקשורת: "עדויות עדכניות מצביעות על כך שנגיפי שפעת העופות שאנו רואים מסתובבים בעופות ברחבי העולם אינם מתפשטים בקלות לאנשים. עם זאת, אנחנו כבר יודעים שהנגיף יכול להתפשט לאנשים בעקבות מגע קרוב עם עופות נגועים וזו הסיבה שאנחנו עוקבים אחר אנשים שנחשפו כדי ללמוד עוד על הסיכון הזה".

היא הוסיפה: "בעולם אין עדות להתפשטות של הזן הזה מאדם לאדם, אבל אנחנו יודעים שווירוסים מתפתחים כל הזמן ואנחנו נשארים ערניים לכל עדות לשינוי בסיכון לאוכלוסייה. זה עדיין קריטי שאנשים יימנעו מלגעת בעופות חולים או מתים".

שפעת העופות מסוג H5N1 היא נגיף אלים לעופות ויכול לגרום לתמותה נרחבת בקרבם. במקרים נדירים יכול הנגיף להדביק בני אדם שבאים במגע הדוק עם בעלי חיים נגועים.

ככלל, נגיף שפעת עופות עובר בעזרת העופות הנודדים. חשיפה לעופות בר נשאים מאפשרת הדבקה של לולי עופות מסחריים. העופות הרגישים ביותר הם תרנגולות הודו לפיטום. בלול מסחרי שנדבק בנגיף ניתן לראות תמותה מהירה המתפשטת תוך שעות ספורות. מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית, עין השלושה ובמושב שדה משה שבחבל לכיש מתגלים מקרי השפעת כמעט מדי שנה.

מעל 53 אחוזים מבני האדם שנבדקו בנגיף מתו. רוב החולים היו צעירים שהיו במגע קרוב עם עופות נגועים או משטחים הנגועים בהפרשות העופות.

שפעת העופות בריטניה וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד