ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אור בקצה המנהרה

פוטין וזלנסקי "מסכימים לקיים פסגה גדולה כדי לסיים את המלחמה באוקראינה"

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוסה שוחח בסוף השבוע בטלפון עם ולדימיר פוטין ועם וולודימיר זלנסקי, כך אמר דובר משרדו. לטענת הדובר, פוטין וזלנסקי "מסכימים לקיים פסגה גדולה לדיון בתוכנית לסיים את המלחמה באוקראינה"

פוטין וזלנסקי "מסכימים לקיים פסגה גדולה כדי לסיים את המלחמה באוקראינה"
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

נשיאי רוסיה ואוקראינה הסכימו שניהם לקיים פגישות נפרדות עם משלחת של ראשי מדינות אפריקאיות כדי לדון בתוכנית אפשרית לסיום המלחמה באוקראינה, כך על פי נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוסה שאמר כי שוחח בנפרד בטלפון עם פוטין וזלנסקי בסוף השבוע.

בהצהרה מלשכתו נמסר ששני המנהיגים הסכימו לארח "משימת שלום של מנהיגים אפריקאים" במוסקבה ובקייב בהתאמה. פוטין וזלנסקי נתנו לו שניהם את האישור "להתחיל בהכנות", הוסיף הנשיא.

נשיא דרום אפריקה אמר גם כי מנהיגי זמביה, סנגל, קונגו, אוגנדה ומצרים מתכננים להצטרף אליו למשימה הדיפלומטית. לא נמסרו פרטים ולא לוח זמנים לביקורים בשלב זה.

הנשיא רמפוסה גם דן בנושא במהלך מסיבת עיתונאים בקייפטאון שהתקיימה במסגרת ביקור ממלכתי של ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג. הנשיא אמר שהסכסוך המתמשך היה "הרסני" וגם פגע ביבשת אפריקה.

ואכן, מדינות רבות באפריקה נפגעו מעליית מחירי התבואה ומההשפעה שהייתה לסכסוך על הסחר העולמי.

מנהיגים אפריקאים דנו בחודשים האחרונים כיצד הם יכולים להביא לסיום המלחמה, שהחלה בפלישה רוסית לאוקראינה בפברואר 2022.

רמפוסה אמר: "על זה דיברנו כמנהיגים אפריקאים, כי הגענו למסקנה שקונפליקט באותו חלק של העולם, עד כמה שהוא לא משפיע ישירות על אפריקה בצורה של מוות והרס של התשתית שלנו, יש לו השפעה על חייהם של אפריקאים רבים בכל הנוגע לביטחון תזונתי. מחירי הדשן, הדגנים והדלק עלו".

הודעה פורצת דרך זו מגיעה שעות ספורות לאחר שדרום אפריקה התמודדה עם האשמות מצד ארה"ב כי סיפקה למוסקבה נשק ותחמושת, דבר שמפר את הנייטרליות המוצהרת של המדינה. שר ההגנה של דרום אפריקה הכחיש טענה זו.

אנטוניו גוטרס, מזכ"ל האו"ם, עודכן על הפגישות המתוכננות של המשלחת האפריקאית, אמר רמפוסה והוסיף כי הוא "בירך על היוזמה". בשבוע שעבר, גוטרס אמר שהוא לא מאמין ששיחות שלום בין קייב למוסקבה יהיו אפשריות בשלב זה מכיוון ש"שני הצדדים משוכנעים שהם יכולים לנצח".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה דרום אפריקה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד