א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בקרת נזקים

פקיד אמריקאי חשף כי מערכת הפטריוט בקייב נפגעה

גורם רשמי אמריקאי חשף כי מערכת טילי הפטריוט מתוצרת ארה"ב נפגעה ככל הנראה בקייב, אך לא נהרסה, כתוצאה ממטר טילים על בירת אוקראינה וסביבתה ביום שני בלילה האחרון

פקיד אמריקאי חשף כי מערכת הפטריוט בקייב נפגעה
IDF פלאש 90

גורם רשמי אמריקאי הודה כי מערכת טילי הפטריוט מתוצרת ארה"ב נפגעה ככל הנראה בקייב, אך לא נהרסה, הפגיעה אירעה לאחר שהרוסים שיגרו עשרו טילים לבירת אוקראינה וסביבתה, קייב, לפנות בוקר ביום שלישי.

"ארה"ב עדיין מעריכה את היקף הנזק", אמר הבכיר ל-CNN, והסביר כי יקבע אם יש צורך לשחזר את המערכת במלואה או פשוט לתקן במקום על ידי האוקראינים.

זה קרה לאחר שמשרד ההגנה הרוסי הכריז, ביום שלישי בפוסט בטלגרם, כי "תקיפה מדויקת של מערכת הטילים ההיפרסוניים בעיר קייב פגעה במערכת טילי הפטריוט והנ"מ מתוצרת אמריקאית".

לאוקראינה יש כיום שתי מערכות הגנה אוויריות פטריוט במדינה, האחת נתרמה על ידי ארצות הברית והשנייה נתרמה על ידי גרמניה והולנד. לא ברור איזו מהמערכות הללו נפגעה.

בשבוע שעבר אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN כי רוסיה ניסתה לתקוף את המערכות באמצעות טילים היפרסוניים, כולל פעם אחת ב-4 במאי. עם זאת, הם ציינו כי ההתקפה נכשלה, והאוקראינים הצליחו ליירט את הטיל לפני שפגע בפטריוט, כך לדבריהם.

אבל פקידים אמריקאים מאמינים שהרוסים הצליחו לקלוט את האותות שנפלטו מטילי הפטריוט, מה שמאפשר להם לכוון טילים לעבר המערכת באמצעות טיל על-קולי, המכונה קינז'ל.

טילים סוללת פטריוט טיל פטריוט מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד