ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עמית סגל תרם

המאבק של אשת 'מרצ' נגד ההקצאה לישיבה

"אני הולכת לבדוק את התקציבים של כל הישיבות בעיר. יש פה הפרזה מפני שסימנתם אותנו כיעד להשתלטות, וזה לא יקרה". כך מצהירה סגנית ראה"ע תל אביב מטעם 'מרצ', מיטל להבי שמנהלת בימים אלו מלחמת חורמה נגד מעבר של ישיבה חרד"לית לבניין בן 7 קומות בעיר

המאבק של אשת 'מרצ' נגד ההקצאה לישיבה
ישיבת מעלה אליהו צילום: אלישיב רקובסקי

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב מטעם מפלגת 'מרצ', מובילה בימים האחרונים מחאות מול ישיבת 'מעלה אליהו' בעיר יחד עם קומץ מפגינים שמבקשים לסלק את הישיבה שנמצאת כיום סמוך לבית החולים איכילוב בעיר וצפויה לעבור בקרוב בתמיכת העירייה למבנה בן שבע קומות ברחוב קליי.

בראיון לרדיו 'גלי ישראל' הסבירה להבי את התנגדותה: "ההתנגדות לישיבת 'מעלה אליהו' היתה בוועדת התכנון והבניה, אבל במהלך הזמן למדתי על אופיה של הישיבה ועכשיו אני מתנגדת לאופי המתנחלי שרוצה להתנחל בלבבנו ולשנות את צביוננו".

המגיש מתי טוכפלד תהה: "אז אין מקום לכולם בתל אביב? זו עיר ששונאת חרדים ושונאת דת באופן עקרוני?". ולהבי השיבה: "העניין העקרוני הוא שאני הולכת לבדוק את התקציבים של כל הישיבות בעיר. יש פה הפרזה מפני שסימנתם אותנו כיעד להשתלטות, וזה לא יקרה", הצהירה.

המאבק מתנהל ברקע הבחירות ברשויות המקומיות שיתקיימו בט"ז חשוון תשפ"ד ומתחילות להתחמם כבר בימים אלה עם שמות של מועמדים שמכריזים על התמודדותם על ראשות העיר.

להבי עדכנה השבוע כי "לאחר מאבק ציבורי ומאבק פוליטי נחוש, ראש העירייה חולדאי הכריז על כך שועדת התכנון המקומית תבחן מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה בעל שבע קומות ברחוב קליי ותציע חלופות נוספות".

סגנית ראש העיר מטעם 'מרצ' מכריזה: "‏לא נשקוט עד לגניזת התוכנית הגרועה הזו שאם לבסוף תתממש תפגע בצביון החילוני של השכונה ובאיכות החיים של התושבים. ‏אנחנו מתחייבים לקחת חלק פעיל בדיונים על החלופות, על מנת לוודא שהישיבה לא תקום בשכונה ליברלית אחרת".

בתוך כך, הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל הודיע בחשבון הטוויטר שלו "תרמתי לישיבת מעלה אליהו בתל אביב שמתמודדת עם שנאה במסווה של אהבת אדם, עם קיצוניות מחופשת למתינות ועם מלחמה בשונה מוחבאת בתוך הסתייגות מתכנית מתאר". הוא קרא לרבבות עוקביו לעשות כמותו ולחזק את הישיבה סובלת מרדיפה.

מיטל להבי עיריית תל אביב עמית סגל שנאת הדת ישיבה ישיבת מעלה אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד