ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קלים לזיוף

הדוח חושף פרצות ממשיות בכניסת זרים דרך נתב"ג

דוח מבקר המדינה מתריע כי מיליוני ישראלים מחזיקים בתיעוד ביומטרי שקל יותר לזייפו • 45% מבעלי תעודות הזהות עדיין מחזיקים בתעודות זהות מהסוג הישן. 2.9 מיליוני תושבים - 37% מבעלי הדרכונים, עדיין מחזיקים בדרכונים מהסוג הישן הקלים לזיוף

הדוח חושף פרצות ממשיות בכניסת זרים דרך נתב"ג
אילוסטרציה צילום: מתוך פייסבוק של רשות האוכלוסין

דוח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שפורסם ביממה האחרונה, עסק בין היתר בסוגיית הבעיה בתיעוד הביומטרי "פרצות ממשיות בכניסה של זרים דרך נתב"ג".

לפי הדו"ח בשנתיים הקרובות צפוי לפוג תוקף תעודות הזהות של 3.6 מיליון תושבים, מה שיגדיל את העומס על לשכות האוכלוסין. הדוח חושף פרצות ממשיות בכניסה של זרים דרך נתב"ג. 45% מבעלי תעודות הזהות עדיין מחזיקים בתעודות זהות מהסוג הישן. 2.9 מיליוני תושבים - 37% מבעלי הדרכונים, עדיין מחזיקים בדרכונים מהסוג הישן הקלים לזיוף. פחות מ-1% מהתושבים שנכנסו למערכת ההזדהות הלאומית השתמשו בתעודת הזהות החכמה כדי לקבל שירותים דיגיטליים. בחציון שנת 2022, אירעו 400 ניסיונות כניסה לארץ באמצעות מסמכי זיהוי מזויפים.

נוכח חומרת ממצאי הביקורת, המבקר אנגלמן המליץ כי רשות האוכלוסין תפעל לתיקון הליקויים, וכי שר הפנים יוודא שנעשות פעולות לתיקון הליקויים בתחומים האמורים, ובכלל זאת יוודא כי ליקויים בתחום הביטחון וההגנה על המידע יתוקנו בתיאום עם הגורמים המקצועיים האמונים על כך: השב"כ, המשטרה ומערך הסייבר הלאומי.

עוד מומלץ שרשות האוכלוסין תגבש תוכנית עבודה מפורטת להתמודדות עם עומסים על לשכות הרשות, על בסיס נתונים בדבר הבקשות הצפויות (בהן 3.6 מיליון בקשות לתעודות זהות חכמות במקום תעודות שתוקפן צפוי לפוג בשנתיים הקרובות).

 

נתב"ג תעודות זהות זיוף תעודות דו''ח המבקר כניסה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד