ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מכנה משותף של שנאה ואנטישמיות

צביעות: הפרופ' שצרחה על חרדי שעשה צבא - לא שירתה בעצמה

היעד - שנאת חרדים: פרופ' אליס ברזיס שתועדה אתמול מתעמתת עם חרדי מול ביתו של השר גולדקנופף וצעקה על כך שחרדים לא מתגייסים לצבא, בעצמה לא שירתה בצבא. זאת לא הפעם הראשונה שמי שמוביל מחאות או נמצא בקידמת הבמה נגד החרדים לא עשה בעצמו צבא

צביעות: הפרופ' שצרחה על חרדי שעשה צבא - לא שירתה בעצמה
מדורה שהובערה באיילון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארגון 'אחים לנשק' של יוצאי צבא ממורמרים שמפגינים לאחרונה נגד חרדים תוך שהם מלאים בשנאה, הזמין את פרופ' אליס ברזיס להפגנה נגד החרדים והשר גולדקנופף. העיתונאי ישי פרידמן מציין: "מדוע דווקא אותה? כי היא מתעבת חרדים. היא סבורה שהם אינם יהודים כלשונה, ומדובר בכת. האירוניה: בהפגנת המחאה הם נפלו על חרדי שהתגייס לצבא". זאת כאשר אתמול תועדה הפרופ' כשהיא מתעמתת עם חרדי חסידי שהתברר שעשה צבא.

אך אירוניה נוספת: פרופ' ברזיס לא עשתה מעודה צבא או שירות לאומי, כך חושף ישי פרידמן. פרידמן מציין כי במקור פרופ' ברזיס מגיעה מרקע חסידי מצרפת. בגיל צעיר מאוד עלתה לארץ, התארסה ונולדו לה שני ילדים. קשה עד בלתי אפשרי לעשות צבא או שירות לאומי עם ילדים. ובכל זאת, ברזיס פצחה בקריירה אקדמית מטאורית. במלחמת יום כיפור היא בת 19 בי-ם. בגיל 31 היא כבר עם תואר ב-MIT".

פרידמן מציין: "ובכל זאת, זה די אירוני שהפרזנטורית בהפגנה של אחים לנשק שעוסקת בגיוס, לא שרתה בצבא או בשרות לאומי, והיא מטיפה לחרדי שכן עשה צבא שחרדים לא עושים צבא והם לא יהודים אלא כת. כל הקשר בינה לבין אחים לנשק הוא ששני הצדדים מתעבים חרדים. אגב אם כבר, ברזיס מוכיחה שאפשר לתרום למדינה גם בלי לעשות צבא".

זאת לא הפעם הראשונה שמי שמוביל מחאות או נמצא בקידמת הבמה נגד החרדים לא עשה צבא, במרץ 2018 פעיל חילוני מיש עתיד, תועד כשהוא מחופש לחרדי ומפגין נגד חוק הגיוס מחוץ לבקו"ם עם יאיר לפיד, אך התברר כי הוא לא עשה צבא. על פי טענתו הפרופיל הרפואי שלו היה נמוך מדי, ולמרות שהוא התעקש - לא גייסו אותו.

צה"ל חרדים הסתה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד