ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מרגש: כלבת הים נצפתה הפעם בשחייה בעומק הים • צפו

ממשיכים לעקוב: תצפית מרגשת נוספת של כלבת הים יוליה בשחייה בעומק הים בשעות הבוקר לאחר שנכנסה למים אמש בשעה 13:00 | בתיעוד נראית כלבת הים הנזירית בשחייה בתוך המים

מרגש: כלבת הים נצפתה הפעם בשחייה בעומק הים • צפו
כלבת הים הנזירית בחוף יפו תל אביב צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

גם היום (רביעי) נצפתה בשעות הבוקר יוליה, כלבת הים הנזירית שהגיעה לחופי ישראל, היא תועדה ע"י אזרח כשהיא בשחיה בעומק הים.

כלבת הים בשחיה הבוקר - דרור בלבול

גיא לויאן מנהל מרחב ים ברשות הטבע והגנים: ״כלבת הים יוליה נכנסה אתמול בשעה 13:00 למים, היא נצפתה במים מספר פעמים בקרבת החוף אבל לא עלתה לחוף. נשארתי כל הלילה עם מתנדבים לשמור עליה במידה ותעלה. הבוקר קיבלנו דיווח וסרטון שלה בשעה 08:00 בבוקר על תצפית בים. נמשיך להמתין לה על החוף עד הצהריים במידה והיא תעלה לנוח שוב.״

ד"ר מיה אלסר מדלפיס, מנהלת מחקר כלבי הים בישראל: "אני רואה את שהייתה הממושכת במים כסימן טוב להתאוששות. היא עדיין קרובה יחסית לחוף ולכן ייתכן שעוד תעלה לחוף למנוחות קצרות. אם אתם רואים אותה אין להתקרב אליה! אנו מניחים שהמנוחה תאפשר לה לאגור כוחות לשחייה הארוכה הצפויה לה בדרכה חזרה לטורקיה".

כמו כן אתמול (שלישי) נצפתה יוליה כלבת הים הנזירים בשעה 6:15 בבוקר לאחר שהות במים במשך הלילה.

מפקח רשות הטבע והגנים שור ענתבי ששהה במקום בכדי להגן עליה: "הגעתי לתצפית למרות שכלבת הים שהתה כל הלילה בים, רציתי לוודא מה מצבה והאם בחרה לעלות שוב, לשמחתי מספר דקות לאחר הגעתי ראיתי שהיא מתמקמת במקום נוח יותר עבורה, נשארתי במקום להשגיח עליה ולאפשר לה לנוח בביטחה עד הקמת התיחום החדש".

כלבת הים יוליה בשחיית בוקר ביום שלישי - שור ענתבי רט''ג

בשעה שלאחר מכן נצפתה כלבת הים בים ובחוף לסירוגין, כשמתנדבי עמותת דלפיס ופקחי רשות הטבע והגנים שומרים עליה מההתקהלות שנוצרה במיקומה החדש, מיד עם הגיעה אל החוף. המתנדבים המשגיחים במהלך כל היום הציבו בזריזות מחדש את הגדרות ושומרים עליה במקומה החדש בעוד היא מתחממת לאור קרני השמש.

הווטרינר אלון לוי מדגיש את החשיבות השמירה על הכלבים בחוף, לבל יתקרבו ליוליה: "בעבר כבר דווח לא פעם על תקיפות כלבי ים על ידי כלבים. מעבר לעובדה שהם עלולים להעביר טפילים – קרציות ופרעושים – וכן מחלות. חשוב למנוע מכלבים להגיע למקום, ולהקפיד ללכת איתם קשורים ברצועה. פצע נשיכה אחד, ולכלבת הים תידרש פרוצדורה רפואית מורכבת. אנחנו לא רוצים להגיע לזה".

ד"ר מיה אלסר מדלפיס, מנהלת מחקר כלבי הים בישראל: "להערכתי מדובר בהתאוששות נורמלית של כלבת הים. אני מעריכה שהיא תבלה יותר ויותר זמן במים ולא תעלה בחזרה בדיוק לאותה נקודה. ולכן חשוב לפנות לציבור, להסביר שייתכן שההתאוששות והשהייה במים מצביעים על סיומו המתקרב של הביקור – ולבקש מכולם לשמור על מרחק כדי לתת לה לשוב הביתה בשלום".

אז מה עושים אם נתקלים ביוליה?

  1. קודם כל: שומרים מרחק! מדובר בחיית בר, ואין להפריע לה.
  2. מצלמים (ממרחק וללא שימוש בפלאש!) את כלב הים. רצוי לצלם הן בסטילס והן בווידיאו.
  3. במידה והחיה על החוף, מרחיקים כלבים (קושרים ברצועה), שומרים על שקט ולא מכוונים לעבר החיה פנסים.
כלבת ים תל אביב יפו תצפית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד