כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
35.5 שעות דיון

אישור התקציב: כך ייראה השבוע הגורלי של הקואליציה

אישור התקציב: הדיון במליאת הכנסת יחל ביום שני ויימשך ברציפות עד ליום שלישי בערב אז יתחילו ההצבעות. בקואליציה מתכוונים לסיים עם אישור התקציב עד ליום רביעי. הלו"ז המפורט

אישור התקציב: כך ייראה השבוע הגורלי של הקואליציה
מליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הממשלה תניח בשבוע הבא על שולחן הכנסת את חבילת החוקים של תקציב המדינה הכוללים 2 חוקי תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024, 2 חוקי הסדרים ועוד שלושה חוקים נלווים.

מליאת הכנסת תיפתח ביום שני בשעה 10:00, והדיון יימשך עד למחרת, יום שלישי בשעה 20:30. בסך הכל 35.5 שעות.  הדיון יפתח בהצגת הצעות החוק ע"י יו"ר ועדת הכספים ויושבי ראש הוועדות הנוספות שדנו בפרקים מתוך הצעות החוק.

לאחר מכן, תחל הנמקת ההסתייגויות כשמסגרת הזמן שתינתן לחברי הכנסת בדיון תחולק באופן הבא: 80% מהזמן יוקצה לחברי סיעת האופוזיציה, ו- 20% מהזמן לחברי הקואליציה.

בתום הדיון הארוך, ביום שלישי, בשעה 20:30 יסוכם הדיון על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד ויושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני.

לאחר מכן, בשעה 21:00 יחלו ההצבעות על 7 הצעות החוק. כמו שנהוג באופן מסורתי בהעברת תקציב, גם הפעם כמות ההצבעות על ההסתייגויות תוגבל לפי סעיף 98.

בקואליציה מתכוונים לסיים עם אישור התקציב עד ליום רביעי כפי שנהוג בכל שבוע העברת תקציב. בצהריים. עם זאת נערכו גם לאפשרות שהדיונים יתארכו ומאחר ויום חמישי הוא ערב חג השבועות נקבעה  ישיבה נוספת ליום ראשון בשעה 10:00 בבוקר.

 

 

תקציב המדינה מליאת הכנסת הקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד