כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
קרבות קשים בעיר הדמים

אוקראינה שחררה כ-20 קילומטרים רבועים בבחמוט

הצלחה לא מבוטלת לאוקראינה שהדפה מתקפת טילים חסרת תקדים על סוללת הפטריוט בקייב, בעוד הקרבות הקשים בבחמוט נמשכים. שר ההגנה של אוקראינה אמר לגבי תוצאות הקרב כי מדובר ב"הצלחה שלא תיאמן", ובאות כבוד גדולה מאוד לחיל האויר האוקראיני

אוקראינה שחררה כ-20 קילומטרים רבועים בבחמוט
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שר ההגנה האוקראיני, אולכסיי רזניקוב הודיע כי הקרב בבחמוט מתקדם לשביעות רצונה של אוקראינה, ועד כה היא הצליחה לשחרר שטח של כ-20 קילומטרים רבועים מידי הכובשים הרוסיים.

בעדכון הקודם נמסר על עשרה קילומטרים ששוחררו, וכעת הוכפל המספר. לדבריו, הקרבות בבחמוט נמשכים בעצימות גבוהה מאוד, וצפויים עדכונים נוספים בימים הקרובים על עוד ועוד שטחים ששוחררו מידי רוסיה.

קודם לכן מסר רמטכ"ל צבא אוקראינה הגנרל ואלרי זלוז'ני, כי במהלך הלילה הקודם הצליחה ההגנה האווירית של חיל האויר האוקראיני לסכל מתקפת טילים חסרת תקדים, שנועדה להשמיד את סוללת הפטריוט שקיבלה אוקראינה באחרונה מידי ארה"ב.

לדבריו, מדובר במתקפת הטילים המשמעותית ביותר שידעה אוקראינה מאז תחילת המלחמה, משום שהיא כללה מספר רב של טילים שנורו בפרק זמן קצר מאוד.

המתקפה כללה תשעה טילי שיוט שנורו מספינות של חיל הים הרוסי, הממוקמות בים השחור, ובנוסף תשעה מל"טים מתאבדים מתוצרתה של איראן, כשהנשק המשמעותי ביותר במתקפה היו שישה טילים היפרסוניים מדגם קינז'אל, שנורו מהאוויר.

טילי קינז'אל אמורים להיות בלתי ניתנים ליירוט, בגלל המהירות העצומה שלהם, הגבוהה פי עשרה ממהירות הקול. רוסיה נהגה לטעון בדרך קבע שטילים אלו הם בלתי מנוצחים, ושאף מדינה בעולם לא תצליח להתמודד איתם. לטענת הרמטכ"ל האוקראיני, כל הטילים והמל"טים המתאבדים שנטלו חלק במתקפה, שהגיע מכמה זוויות בו זמנית, הושמדו באוויר, ואף לא אחד מהם הגיע למטרה שאליה נורה.

שר ההגנה של אוקראינה אולכסיי רזניקוב הוסיף כי מדובר ב"הצלחה שלא תיאמן", ובאות כבוד גדולה מאוד לחיל האויר האוקראיני שמגלה יעילות ויכולות גבוהות במיוחד למרות תנאי הפתיחה הקשים מאוד של מלחמה נגד מעצמה כמו רוסיה. ברוסיה לעומת זאת טוענים כי המתקפה הצליחה, וכי סוללת טילי הפטריוט שבפאתי קייב הושמדה כליל. עם זאת, לא ידוע על פיצוצים מיוחדים שנראו ונשמעו באזור בו ממוקמת הסוללה, והגרסה האוקראינית נראית אמינה יותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד