ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בתום נאום מתריס

עימות במליאה: "בושה וחרפה, עוד הולך עם כיפה"

ח"כ ישראל אייכלר שניהל אמש חלק מסדר היום במליאה בשבתו כסגן יו"ר הכנסת רתח מזעם על נאום שנשא ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' נגד התקציבים לחרדים וכשתם זמן נאומו הוריד אותו תוך שהוא מתעמת איתו: "בושה וחרפה! עוד הולך עם כיפה! מחרף ומגדף את היהודים שלומדים תורה ועוד לובש כיפה!" | צפו בעימות

עימות במליאה: "בושה וחרפה, עוד הולך עם כיפה"
ישראל אייכלר/אלעזר שטרן צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עימות התגלע במליאת הכנסת בין סגן יו"ר הכנסת ישראל אייכלר לח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' לאחר שהאחרון נשא נאום מתריס נגד הכספים הקואליציוניים שנתנו בתקציב המדינה לחרדים.

"בקואליציה הזו, פעם אחר פעם "אכול ושתה כי מחר נמות". ניתן מיליארדים לשם, לחיזוק הישיבות. מה זה משנה אם אין מקצועות ליבה? מה זה משנה אם כל גורמי הכלכלה והחברה אומרים: אתם פוגעים בעתיד של הילדים החרדים וגם בעתיד של הילדים שלנו? מי יפרנס אותם? מאיפה יהיו המיליארדים האלה בעוד כמה שנים? מי אתם רוצים שיפרנס אותם, אלה שאתם לא מגיירים היום? הרי אתם יודעים שזאת עלייה שהצילה אותנו – כן, עיקר המתגיירים יוצאי חבר המדינות . זאת עלייה שהצילה אותנו מכל הבחינות: זאת עלייה שהצילה אותנו מבחינת המשבר הכלכלי שהיינו".

"כראש אכ"א לשעבר", אמר אלוף במיל' אלעזר שטרן, "אני יכול להגיד לכם שזאת עלייה שהצילה אותנו מבחינת החיילים בכל היחידות בצה"ל; זאת עלייה שהצילה אותנו ותרמה רבות בעולם ההייטק, בעולם התרבות ולכלכלה. הם לא אחים שלנו? מי יגייר אותם? זה שקורא לי "יהודון", הוא יחליט?", כשהוא עוקץ את היו"ר ישראל אייכלר שבעבר כינה אותו "יהודון מלשין המוסר נגד אחיו היהודים" .

לדברי שטרן: "הפקדנו, או ליתר דיוק הפקרנו, את מפתחות הכניסה לעם היהודי בידי כאלה שרק רוצים לחלוב את המדינה. חלקם לא מאמינים שישראל צריכה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית, הם גם לא מניפים את הדגל ביום העצמאות, אבל הם קובעים לנו מי יהודי. זה לא מספיק שאתה מוכן לשרת בגולני ולהגיד: אני רוצה להיות חלק מהעם היהודי. הינה, שבועות בעוד שבוע. אתם יודעים איך התגיירה סבתא רבתא של דוד המלך: "עמך עמי ואלהיך אלהי" – ככה, בסדר הזה. הם לא מכירים בזה. בשבילם אנחנו יהודונים", תקף שטרן.

"זמנך תם, נא לרדת"

כשהסתים הזמן שהוקצב לו לנאום, אמר היו"ר אייכלר לשטרן: "זמנך תם. נא לרדת". שטרן זעם והשיב: "אני יודע שאתה רוצה שאני ארד". אייכלר השיב לו: "לא דיברתי עליך. בשבילך כולנו יהודונים. מייד תרד, ואם לא תרד, נוריד אותך עם סדרנים".

"באמת?", תהה שטרן, והיו"ר ישראל אייכלר השיב: "כן". שטרן התחכם ואמר: "אתה תוריד אותי? עוד אחד שיוריד אותי. בושה שאתה יושב על הכיסא הזה".

היו"ר ישראל אייכלר התעקש ואמר: "אתה תרד עכשיו". ושטרן המשיך להתריס כנגדו: "אתה בושה". היו"ר ישראל אייכלר לא התרגש ותקף אותו: "תרד מייד. בושה וחרפה, עוד הולך עם כיפה. מחרף ומגדף את היהודים שלומדים תורה וחובש כיפה", חזר אייכלר וגינה את דברי הבלע שאמר בנאומו.

אלעזר שטרן שנאת חרדים ישראל אייכלר מליאת הכנסת עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד