ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
קרבות עקובים מדם

ראש כנופיית וגנר טוען כי כבש את בחמוט - אוקראינה מכחישה

ראש כנופיית שכירי החרב וגנר טוען כי כבש את העיר בחמוט באוקראינה. העיר הייתה זירת קרב ארוך ועקוב מדם מאז פלישת רוסיה. וגנר ספג אבדות כבדות. מנגד אוקראינה אומרת שהיא עדיין שומרת על שליטה מסוימת בעיר

ראש כנופיית וגנר טוען כי כבש את בחמוט - אוקראינה מכחישה
ראש כנופיית וגנר בעיר בחמוט עם שכירי החרב שלו צילום: באדיבות המצלם

הצבא הפרטי של רוסיה כח וגנר, טען אתמול לשליטה מוחלטת בעיר בחמוט שבמזרח אוקראינה, מוקד לחימה עקוב מדם, אך קייב טוענת שהקרב נמשך אך הודתה כי "המצב קריטי".

בחמוט, עיר שאוכלוסייתה מנתה בעבר 70,000 איש, הייתה זירת הקרב ארוך ועקוב מדם בחודשים האחרונים. גם מוסקבה וגם קייב ספגו אבדות אדירות בעיר. נפילתה לידי רוסיה תהיה ערך סמלי גבוה לפוטין.

הבוס של כנופיית שכירי החרב, יבגני פריגוז'ין, טען שהעיר נפלה בידי שכירי החרב שלו בסרטון שפורסם בטלגרם, בו לוחמים החזיקו בדגלי רוסיה על רקע הריסות כבדות. "היום, ב-20 במאי, בסביבות הצהריים, בחמוט צולמה בשלמותה", אמר פריגוז'ין בסרטון, והוסיף כי לוחמי וגנר יבדקו את העיר שנכבשה לפני שימסרו אותה לצבא הרוסי הרשמי.

"עד ה-25 במאי נבדוק את בחמוט, ניצור קווי הגנה הדרושים ונמסור אותם לצבא", אמר פריגוז'ין. ניתן היה לשמוע קול ארטילרי ברקע הסרטון של פריגוז'ין. אוקראינה, שבתחילת החודש טענה להצלחות בעיר ובסביבתה, טענה שהלחימה על העיר נמשכת.

‏נשיא רוסיה בירך הלילה את כוח וגנר ואת צבא רוסיה על שחרור בחמוט, כך מסרה דוברות הקרמלין. "ולדימיר פוטין מברך את יחידות וגנר, כמו גם את כל המשרתים בצבא רוסיה, שסיפקו לו את התמיכה הדרושה וההגנה, על השלמת המבצע".

כח וגנר ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד