ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"סיכונים אדירים"

רוסיה הזהירה את המערב אם אוקראינה תקבל מטוסי F-16

רוסיה הזהירה כי מדינות המערב יעמדו ב"סיכונים אדירים" אם הן יספקו לאוקראינה מטוסי F-16. סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר גרושקו אמר: "אנו רואים שמדינות המערב עדיין דבקות בתרחיש ההסלמה"

רוסיה הזהירה את המערב אם אוקראינה תקבל מטוסי F-16
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

השופר והתעמולה של נשיא רוסיה לדימיר פוטין, אולגה סקבייבה פרסמה אזהרה לצבא הרוסי. היא אמרה כי אספקת הנשק הקרובה לאוקראינה יכולה להפוך את קייב לבלתי אפשרית להביס ולהביא לסיום המלחמה. הדברים שלה הגיעו כאשר ארה"ב הכריזה בסוף השבוע שתאפשר לבעלות ברית לתת מטוסי קרב לאוקראינה.

סקבייבה אמרה שלרוסיה יש חלון הזדמנויות קטן לנצח במלחמה. היא הסבירה: "יש תחושה שיש לנו חלון הזדמנויות עכשיו להשיג את המטרות שלנו. לאוקראינה עדיין לא סופקו טנקים חדשים בכמות שביקש זלנסקי, טרם סופקו להם מטוסי קרב והם יהיו אצל האוקראינים בעתיד הקרוב".

מגישת הטלוויזיה הרוסית פרו פוטין הוסיפה: "לפני שכל אוקראינה תכוסה במערכות הגנה נגד טילים, עלינו לפעול עכשיו". דבריה הגיעו אחרי שרוסיה הזהירה כי מדינות המערב יעמדו ב"סיכונים אדירים" אם הן יספקו לאוקראינה מטוסי F-16.

סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר גרושקו אמר: "אנו רואים שמדינות המערב עדיין דבקות בתרחיש ההסלמה. זה כרוך בסיכונים עצומים עבור עצמן".

"בכל מקרה, זה יילקח בחשבון בכל התוכניות שלנו, ויש לנו את כל האמצעים הדרושים כדי להשיג את היעדים שהצבנו" הוסיף.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אישר כי כוחות ארה"ב יאמנו את טייסי אוקראינה להשתמש במטוסים. ההחלטה סוללת את הדרך למדינות כולל הולנד, בלגיה ודנמרק לתת לאוקראינה כמה מהמטוסים שלהן. הנשיא זלנסקי בירך על המהלך כ"החלטה היסטורית".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מטוסי קרב f16 ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד