ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הכותרות בתקשורת

המחאות נגד הרפורמה המשפטית הולכות ודועכות | סיקור מיוחד

במשך 20 שבועות יוצאים מתנגדי הרפורמה המשפטית שבינתיים צוברים עוד נושאים למחות עליהם, אולם מספרם הולך ומתמעט למורת רוחם של מארגני המחאות שמנסים להזין את התקשורת במספרים מופרזים | 'בחדרי חרדים' עם סיקור מיוחד של כותרות הערוצים והאתרים על המחאה הדועכת

המחאות נגד הרפורמה המשפטית הולכות ודועכות | סיקור מיוחד
המחאה בקפלן צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

זה השבוע ה-20 התקיימו אמש (מוצ"ש) המחאות נגד הרפורמה המשפטית, למרות שהיא כבר ירדה משולחן הממשלה והכנסת בניסיון לגבש הסכמות ופשרות בבית הנשיא כבר לפני כשלושה חודשים. בשבוע ה-20 ניתן לומר שהמחאה הולכת ודועכת, הכמות מתמעטת משבוע לשבוע. אולי ההסבר הוא שינוי המסרים והנושאים מיום ליום כשהמסקנה היא התנגדות לממשלה ולא לנושא מסוים. 

ערוצי התקשורת המשודרים והכתובים כבר נזהרים מלאמוד את כמות המשתתפים במחאות במספרים מדויקים, הן במוקד המרכזי ברחוב קפלן בתל אביב והן בשאר המוקדים ברחבי הארץ - כפי שעשו בשבועות הראשונים ומסתפקים בהערכות ומסתמכים על ההודעות שמשגרים המארגנים לתקשורת.

כך למשל באתר 'הארץ' הסתפקו בכותרת כוללנית "רבבות הפגינו נגד ההפיכה המשטרית ברחבי הארץ, זה השבוע ה-20". באתר 'כאן חדשות' נכתב בכותרת: "השבוע ה-20 ברציפות: הפגנות נגד הרפורמה נערכו ברחבי הארץ" כשבכותרת המשנה בחרו לצטט כי "ממארגני המחאה נמסר כי הפגנות נערכו בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ". כלומר התקשורת בחלקה כבר נזהרת מלהיכנס למספרים אולי כדי לא לספר את האמת ולדכא את הרבים שכן ממשיכים לצאת ולהפגין.

ח"כ בני גנץ בהפגנה אמש בפתח תקווה. (מתוך הטוויטר שלו)

באתר 'N12' אתר החדשות של 'ערוץ 12' כתב בכותרת סיקור ההפגנות: "90 אלף הפגינו בקפלן, אלפים רבים במוקדים השונים" ומיד מתחת בכותרת המשנה ציינו כי "ירידה נרשמה במספר המשתתפים בהפגנות ברחבי הארץ". רק בשביל לסבר את האוזן בשבועות הראשונים דיווחו מארגני המחאה על רבע מיליון ויותר רק במוקד המרכזי - רחוב קפלן.

באתר 'חדשות 13' ציינו בכותרת "הערכה: 130 אלף הפגינו בתל אביב". כלומר הפרש של 40 אלף איש בין הערוצים 12 ו-13. בתוך הכתבה ב'חדשות 13' נכתב: "הפגינו 130 אלף בני אדם בתל אביב, ועוד רבבות מחו ברחבי הארץ", כלומר לגבי שאר המוקדים נזהרו מלהיכנס למספרים.

אם אתם צריכים עוד הוכחות לכך שהתקשורת קולטת שהמחאה דועכת ונחלשת משבוע לשבוע ונזהרת מלהפריז בכמות המשתתפים, יש עוד דוגמאות לכך. באתר החדשות ynet, סיקרו כך: "כ-150 אלף מוחים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ בשבוע ה-20 למחאה. לפי הערכות, כ-100 אלף בני אדם הפגינו במוקד המחאה המרכזי ברחוב קפלן בתל אביב".

ח"כ יאיר לפיד בהפגנה בהרצליה. מתוך הפייסבוק שלו.

ב'וואלה' גם כן בחרו כותרת כוללנית מבלי להיכנס למספרים: "רבבות מחו ב-150 מוקדים ברחבי הארץ, שמרכזם כמדי שבוע בקפלן".

לעומתם, באתר 'מעריב' נכתב "שבוע 20 למחאה נגד הרפורמה: יותר מרבע מיליון הפגינו רחבי הארץ, לפי המארגנים". כלומר הסתמכו על הנתונים שמסרו מארגני המחאות. בכתבה בפנים נכתב שוב בהסתמך על המארגנים: "לפי המארגנים, 285 אלף איש השתתפו באירועי המחאה השונים, מתוכם 135 אלף בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב ובשאר המוקדים כ-150 אלף".

ב'ישראל היום', הנחשב לימני מבין הקודמים נכתב בכותרת סיקור המחאות: "רבבות הפגינו נגד הרפורמה המשפטית" ובכותרת המשנה: "הערכה: 80 אלף מפגינים הגיעו לרחוב קפלן בת"א".

אם נסכם, כלל הערוצים ואתרי החדשות המעיטו במספרים לעומת שבועות קודמים, חלקם הסתמכו על הנתונים שמסרו להם המארגנים וחלקם הסתפקו במילה "רבבות" מבלי להיכנס למספרים. רק באתר N12 היו הוגנים מספיק כדי לציין כי נרשמה ירידה במספר המשתתפים במחאות ברחבי הארץ.

הרפורמה המשפטית כלי התקשורת התקשורת הישראלית מחאות הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד