י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
85 אנשי צוות

צוות של מומחים ביצע ניתוח הפרדת אחיות סיאמיות

מנתחים סעודים הצליחו להפריד בין תאומות סיאמיות מניגריה. צוות רפואי מומחים בן 85 חברים השלים בהצלחה 7 מתוך 8 שלבי ניתוח במשך 14 שעות בסך הכל. מומחים סעודים פיקחו על 130 מקרים של תאומים סיאמיים מ-23 מדינות ב-33 השנים האחרונות, והתאומות הניגריות היו ה-56 שנפרדו

צוות של מומחים ביצע ניתוח הפרדת אחיות סיאמיות
התאומות הניגריות צילום: טוויטר @KSRelief_EN

צוות מנתחים סעודים הפריד ביום חמישי האחרון בהצלחה תאומות ניגריות חסנה וחסינה לאחר ניתוח של 14 שעות בריאד. הצוות הכירורגי המומחה הודיע כי מצבם של התאומות יציב, בבית החולים "קינג עבדאללה" לילדים.

חסנה וחסינה, שנולדו בקאדונה, ניגריה, ב-12 בינואר בשנה שעברה, חלקו בטן, אגן, כבד, מעיים ומערכות נוספות. הצוות הרב-תחומי בן 85 חברים, הכולל 35 מומחים רפואיים וכירורגיים וכן צוות סיעודי וטכני, מנוהל על ידי ד"ר עבדאללה אל-ראבעה, יועץ לבית המשפט המלכותי הסעודי והמפקח הכללי של המלך סלמאן בנוגע לסיוע הומניטרי.

לפני תחילת המבצע, אמר אל-ראבעה כי המבצע יכלול שמונה שלבים. הניתוח בוצע על פי ההוראה של מלך סעודיה סלמאן. העיתון הסעודי 'ערב ניוז' דיווח כי היוזמות ההומניטריות של ערב הסעודית סייעו בעבר ל-130 מקרים של תאומים סיאמיים מ-23 מדינות לאורך תקופה של 33 שנים, וחסנה וחסינה יהיו קבוצת התאומים ה-56 שיופרדו כתוצאה מכך.

שגריר ניגריה בסעודיה, יחיא לואל, אמר: "אני מנצל הזדמנות זו כדי להודות שוב לאפוטרופוס של שני המסגדים הקדושים, נסיך הכתר, ולכל הנהגת הממלכה על מחווה הומניטרית חביבה זו שהגיע לתאומים הניגרים הללו".

תאומות סעודיה ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד