י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"ביקור פרובוקטיבי"

ארה"ב מודאגת: ביטול הצו בחומש ועליית השר להר הבית

משרד החוץ האמריקני גינה את צו ביטול איסור השהייה בחומש. האמריקאים כעסו גם על עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית. השר בן גביר ערך סיור מתוקשר מאוד בהר הבית, והתגאה שהוא מחיל את ריבונותה של ישראל על המקום

ארה"ב מודאגת: ביטול הצו בחומש ועליית השר להר הבית
בן גביר בהר הבית צילום: מנהלת הר הבית

ארה"ב הביעה "דאגה עמוקה" לאחר ביקורו ה"פרובוקטיבי" של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בהר הבית ביום ראשון, וגינתה את השימוש ב"רטוריקה מתלהמת" ו"פוליטיזציה של האתר הקדוש".

ההצהרה של דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, התבטאה גם נגד ישראל על הסרת האיסור על כניסת ישראלים לאזור חומש, צו שלמעשה סולל את הדרך למתיישבים לחזור ולבנות בה יישוב רשמי.

השר בן גביר כזכור, ערך ביום ראשון סיור מתוקשר מאוד בהר הבית, והתגאה בכך שהוא מבצע את ריבונותה של ישראל על המקום הקדוש ליהודים ולמוסלמים כאחד.

"אנו מודאגים גם מהביקור הפרובוקטיבי בהר הבית בירושלים ומהרטוריקה הנלווית לכך", אמרו במשרד החוץ. "אין להשתמש במרחב הקדוש הזה למטרות פוליטיות, ואנו קוראים לכל הצדדים לכבד את קדושתו", הוסיפו.

במהלך הביקור הבהיר בן גביר כי ביקורו נועד להעביר מסר פוליטי. "אנחנו אחראים כאן", הכריז בן גביר. הוא גם שיבח את המשטרה על ניהול עליית יהודים באתר הקדוש, שלדבריו "מוכיחה מי אחראי בירושלים".

עוד נמסר: "אנו מוטרדים מאוד מהצו של ממשלת ישראל המאפשר לאזרחיה לבסס נוכחות קבועה במאחז חומש - צו זה אינו עולה בקנה אחד הן עם ההתחייבויות של ממשלת ישראל הנוכחית לממשל ביידן והתחייבות שרון לנשיא בוש".

איתמר בן גביר חומש הר הבית ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד