כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
החברה תערער

חברת פייסבוק נקנסה ב-1.3 מיליארד דולר

חברת פייסבוק נקנסה ב-1.3 מיליארד דולר על ידי הרגולטורים של האיחוד האירופי על שליחת מידע של משתמשים לארה"ב, קנס שיא של האיחוד האירופי. חברת פייסבוק מסרה כי תערער על פסק הדין ותבקש עיכוב ביצוע

חברת פייסבוק נקנסה ב-1.3 מיליארד דולר
פרופיל פייסבוק צילום: unsplash

חברת פייסבוק נקנסה ב-1.3 מיליארד דולר על ידי הרגולטורים של האיחוד האירופי על שליחת מידע של פרטי משתמשים לארה"ב. זהו הקנס הגדול ביותר שהטיל האיחוד האירופי.

באיחוד האירופי טענו כי פייסבוק אחסנה במשך שנים באופן לא חוקי נתונים על משתמשים אירופאים בשרתים שלה בארה"ב, שם סוכנויות ריגול אמריקאיות יכלו לגשת למידע על משתמשים.

הקנס בסך 1.3 מיליארד דולר חורג מהשיא הקודם של 806 מיליון דולר, במסגרת תקנת הגנת המידע הכללית שניתנה בלוקסמבורג בשנת 2021 בגין הפרות פרטיות הקשורות לעסקי פרסום של חברת אמזון. החברה ערערה על החלטה זו בבתי המשפט בלוקסמבורג.

בנוסף להטלת קנס, פייסבוק תיאלץ להפסיק להעביר מידע על משתמשי פייסבוק אירופאים לארה"ב, ולמחוק נתונים שכבר נשלחו, תוך חצי שנה. עם זאת, ההחלטה עשויה להשתנות, אם וושינגטון תשלים הסכם טרנס-אטלנטי עם האיחוד האירופי שיאפשר העברת נתונים לפני כן.

חברת פייסבוק מסרה כי תערער על פסק הדין ותבקש עיכוב ביצוע. "ההחלטה הזו פגומה, לא מוצדקת ומהווה תקדים מסוכן לאינספור חברות אחרות המעבירות נתונים בין האיחוד האירופי לארה"ב", מסרה פייסבוק בתגובה להחלטה.

 

ארה''ב האיחוד האירופי פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד