ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
המסר של הקואליציה

שיחות הרפורמה: פער בעמדות בין יש עתיד למחנה הממלכתי

ביש עתיד דורשים ששר המשפטים יריב לוין יכנס את הוועדה לבחירת שופטים עד סוף החודש. במחנה הממלכתי לא שותפים לדרישה של יש עתיד ומכנים אותה דרישה "לא רלוונטית". גם הצוות של הנשיא לא התחבר לדרישה הזו

שיחות הרפורמה: פער בעמדות בין יש עתיד למחנה הממלכתי
לפיד וגנץ במליאת הכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שיחות הרפורמה בבית הנשיא: ביש עתיד לא מסתפקים בבחירת נציג אופוזיציה לוועדה למינוי שופטים, על מנת להגיע להסכמות, אלא מתעקשים ששר המשפטים יריב לוין יכנס אותה עד סוף החודש. כך דווח בישראל היום.

ביש עתיד מביעים חשש שלוין לא יכנס את הועדה ומתעקשים שהם לא מוכנים "להיות עלה תאנה של לוין ונתניהו ולהקים ועדה שלא תמנה שופטים כאשר יש 80 תקנים שצריך למנות".

עם זאת, במחנה הממלכתי לא שותפים לדרישה של יש עתיד ומכנים אותה דרישה "לא רלוונטית". במחנה הממלכתי מסבירים כי הם פועלים שיהיה נציג אופוזיציה בוועדה ושהיא תתכנס במתכונתה הנוכחית מתוך הבנה שאחר כך הסיכוי של הקואליציה לשנות את הרכבה נמוך מאוד.

גם הצוות של הנשיא יצחק הרצוג לא התחבר לדרישה הזו והוסבר ליש עתיד שאי אפשר להתערב בעבודתו של שר המשפטים ולחייב אותו לכנס את הוועדה. בנוסף גם אם יכנס אי אפשר לחייב אותו להגיע להסכמות ולמנות שופטים. 

בתוך כך, בכאן חדשות דווח כי בקואליציה העבירו מסר למחנה הממלכתי ולפיו הם מעדיפים לתמוך במועמד או מועמדת שלהם לוועדה למינוי שופטים על פני המועמדת של יש עתיד, ח"כ קארין אלהרר.

ההערכה בקואליציה היא שהגעה להסכמות כשהוועדה תחל לפעול תהיה קלה יותר מול נציג מהמחנה הממלכתי. 

בית הנשיא הרפורמה המשפטית יש עתיד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד