ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
קטסטרופה עולמית נמנעה

בדקה ה-90: ארה"ב לא תיפול לפשיטת רגל

אתמול בלילה אושרה העלאת תקרת החוב האמריקאית לאחר מו"מ שנמשך מס שבועות  משבר כלכלי- בינ"ל נבלם | "אף צד לא קיבל את כל מה שרצה", אמר הנשיא ביידן

בדקה ה-90: ארה"ב לא תיפול לפשיטת רגל
בנין הקפיטול האמריקאי צילום: Pixabay

בית הנבחרים האמריקאי אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) עסקה שתאפשר לארה"ב ללוות יותר כסף, ארבעה ימים בלבד לפני שהכלכלה הגדולה בעולם היתה עלולה לעמוד בפני אי פרעון חובותיה. ההחלטה עברה בקלות את החדר בהצבעה של 314-117, למרות כמה עריקות משני צידי המעבר.

הסנאט חייב להצביע על הצעת החוק בהמשך השבוע לפני שהנשיא ג'ו ביידן יוכל לחתום עליה. הממשלה צפויה היתה להגיע למגבלת ההלוואות שלה ביום שני הקרוב, ה-5 ביוני. זה הותיר מרווח קטן למו"מ בזמן שהמחוקקים מנסים להימנע ממצב שבו ארה"ב מגיעה לחדלות פירעון של 31.4 מיליארד דולר, המהווה בסיס למערכת הפיננסית העולמית.

מחדל כזה פירושו שהממשלה לא תוכל ללוות עוד כסף או לשלם את כל החשבונות שלה. באופן כזה היה עלול להיגרם משבר בכלכלה העולמית, ולהשפיע על המחירים ועל שיעורי המשכנתאות במדינות אחרות. ביום רביעי בערב, 165 דמוקרטים הצטרפו ל-149 רפובליקנים באישור הצעת החוק בת 99 העמודים להעלאת תקרת החוב, המאפשרת לה לעבור את בית הנבחרים ברוב רגיל הנדרש.

בשל העובדה שקיים "מאזן אימה" של שליטה של ​​הרפובליקנים בבית התחתון של הקונגרס והדמוקרטים שולטים בבית העליון וכן בבית הלבן, היה נדרש מו"מ עדין במשך שבועות עד שהנשיא ביידן ויו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי חתמו על פשרה דו-מפלגתית בסוף השבוע. בהצהרה, ביידן הודה ליו"ר, ואמר כי ניהל משא ומתן בתום לב. "אף צד לא קיבל את כל מה שרצה", אמר הנשיא. "זו האחריות של השלטון".

השבתת הממשל האמריקאי בית הנבחרים כלכלה קווין מקארת'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד