כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
סוער בכנסת

הח"כ מיש עתיד לח"כ החרדי: "עוכר ישראל; עוד לא גמרתי איתך"

עימות סוער במליאת הכנסת בין חבר הכנסת אלעזר שטרן ליו"ר הכנסת ישראל אייכלר. שטרן החל להתחצף לעבר יושב ראש הכנסת בפועל אייכלר לאחר שאמר לו לרדת מדוכן הנואמים ואמר: "אתה זה שקורא "יהודון". אייכלר השיב: "טוב שהראית לכל הצופים מי אתה, מה הדיבורים שלך, ולמה לא מגיעה לך זכות דיבור"

הח"כ מיש עתיד לח"כ החרדי: "עוכר ישראל; עוד לא גמרתי איתך"
ישראל אייכלר/אלעזר שטרן צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בפעם השניה תוך שבועיים, שוב עימות סוער במליאת הכנסת בין חבר הכנסת אלעזר שטרן מ'יש עתיד' לסגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת ישראל אייכלר. כאשר תם זמנו של שטרן לדבר במסגרת הדקות שהוקצבו לו, הורה לו אייכלר לסיים את דבריו ולרדת מהדוכן, אך הוא סירב והחל להתחצף אליו במילים קשות, מכוערות ובוטות.

"אני מבקש שתרד", אמר אייכלר. ושטרן השיב: "אני יודע מה אתה מבקש". אייכלר שואל: "איפה הסדרנים?". אלעזר שטרן משיב: "תביא את הסדרנים". ישראל אייכלר מנסה להיות נחמד ואומר לשטרן: "משפט סיום, ואתה יורד".

אלעזר שטרן וישראל אייכלר

בשלב זה החל אלעזר שטרן להתחצף לעבר יושב ראש הכנסת בפועל אייכלר ואמר: "אתה זה שקורא "יהודון", תרגיע. כדאי לך להרגיע".

עוד הוסיף שטרן והטיח: "ואתה היית עוכר ישראל, ותישאר עוכר ישראל, עד שתבקש סליחה. אתה לא תקרא יהודון לאף אחד".

עוד בנושא:

עימות במליאה: "בושה וחרפה, עוד הולך עם כיפה"

לבסוף ירד שטרן ואייכלר אמר לו: "טוב שהראית לכל הצופים מי אתה, מה הדיבורים שלך, ולמה לא מגיעה לך זכות דיבור".

"אני עוד לא גמרתי איתך, אל תדאג", הגיב שטרן בבריונות כלפי היושב ראש" שהגיב לו: "תאיים. תאיים" וקרא לסדרנים להוציאו מהמליאה, "אותך. אתה לא תפגע ביושב-ראש. אתה פגעת ביושב-ראש, אתה יוצא החוצה".

חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב ממפלגת 'העבודה' התערב וצעק לעבר אייכלר: "איך בכל ישיבה שאתה מנהל יש אירוע כזה?" והיו"ר ישראל אייכלר השיב לו: "כי אתם חושבים כשיושב יהודי חרדי עם פאות, אפשר להתנהג כמו שהוא מתנהג". קריב הגיב ואמר: "אוי-אוי-אוי, הקוזק הנגזל. היחיד האלים זה אתה. פעם אחר פעם אתה מנהל את הישיבות האלה בצורה לא ראויה. מעיר לכולם, מחווה את עמדותיו הפוליטיות. לך תלמד מה זה להיות סגן יושב-ראש".

ואלעזר שטרן עודנו בתוך האולם מטיח בממלא מקום יו"ר הכנסת אייכלר: "עוכר ישראל, תתבייש". ואייכלר משיב לו: "אתה אמרת את המילים שאמרת. כל מה שאמרת זה אתה בדיוק. לך תראה בפרוטוקול מה אמרת, זה בדיוק אתה".

סביר להניח שתוגש תלונה לוועדת האתיקה בראשה עומד ח"כ ינון אזולאי מש"ס יידרש לטפל בסאגה החוזרת ונשנית כאשר שטרן עולה לדבר מעל הדוכן כשאייכלר מנהל את הישיבה זה נגמר בפיצוץ ובמילים קשות ומכוערות.

ישראל אייכלר אלעזר שטרן גלעד קריב עימותים בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד