כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מתקדמים לפטור מוויזה

ישראל תשיק פיילוט לאפשר לפלסטינים-אמריקאים לצאת מנתב"ג לרמאללה

ישראל אמורה להשיק בחודש הבא תוכנית פיילוט שתבחן את מוכנותה לאפשר לפלסטינים-אמריקאים להגיע לרמאללה ישירות מנתב"ג, כדי לקדם את הפטור מויזה. כמה ארגונים ערביים לחצו לצרף את רצועת עזה להסדר, שם מתגוררים כ-500 פלסטינים אמריקאים, אך ממשל ביידן לא צפוי להיענות לבקשה

ישראל תשיק פיילוט לאפשר לפלסטינים-אמריקאים לצאת מנתב"ג לרמאללה
אילוסטרציה. מונית פלסטינית ביו"ש צילום: דוברות המשטרה

ישראל אמורה להשיק בחודש הבא תוכנית פיילוט שתבחן את מוכנותה לאפשר לפלסטינים-אמריקאים להשתמש בנתב"ג כדי להגיע ישירות לרמאללה. המהלך נחוץ כדי לקדם את הפטור מויזה לישראלים טסים לארה"ב, כך אמרו פקידים ישראלים ואמריקאים ל"טיימס אוף ישראל".

בינתיים, הלחץ התגבר על ממשל ביידן מצד מחוקקים וארגונים לא ממשלתיים המודאגים מכך שישראל לא תבטיח נסיעה ללא עיכובים לפלסטינים-אמריקאים, מוסלמים-אמריקאים, ערבים-אמריקאים ולכל אזרחי ארה"ב, לטענתם יש אפליה והתעמרות מצד הרשויות במעברים ישראליים.

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, שעומד בראש מאמצי הממשל לאפשר לישראלים לטוס לארה"ב עד 90 יום ללא צורך בויזה, אמר ל"טיימס אוף ישראל" באפריל כי וושינגטון תכניס את ירושלים לפטור רק אם ישראל תחתום על מזכר הבנות לגבי אי עיכוב פלסטינים אמריקאים.

נכון להיום, נאסר על פלסטינים לטוס מבן גוריון, ומכיוון שישראל גם לא מאפשרת לרשות הפלסטינית לבנות שדה תעופה משלה, הם נאלצים לנסוע לירדן ולטוס מעמאן, ולשלם אגרות נוספות וזמן נסיעה הכרוך בכך.

הפקיד הישראלי והפקיד האמריקני שמכירים את המשא ומתן בין המדינות סביב קבלת ישראל למערכת הפטור, אמרו כי ישראל הסכימה להתחיל לאפשר לפלסטינים-אמריקאים להיכנס לישראל ולהשתמש בנתב"ג. עם זאת, ארה"ב רוצה שישראל תוכיח שיש לה את המערכות כדי לעמוד בהתחייבות.

בהתאם לכך, ארה"ב ביקשה מישראל לפתוח בתחילת יולי תקופת ניסיון של חודש אחד שבמהלכה יוכלו פלסטינים-אמריקאים להיכנס לישראל כדי להגיע לנתב"ג. במהלך תקופת הניסיון, ארה"ב רוצה שישראל תוכיח שמספר רב של פלסטינים-אמריקאים מסוגלים להגיש בקשה מקוונת דרך מתאם הפעילות בשטחים.

על פי הדיווח, פלסטינים-אמריקאים יורשו להשתמש בנתב"ג במהלך תקופה זו, אישורי הנסיעה יהיו תקפים לנסוע לתל אביב, ירושלים או כל עיר ישראלית, אך הפלסטינים האמריקאים עדיין יהיו כפופים לשיקולים ביטחוניים, ופלסטינים שנעצרו בעבר על ידי צה"ל עשויים בהחלט להיתקל בקשיים.

כמה ארגונים ערביים לחצו לצרף את רצועת עזה להסדר, שם מתגוררים כ-500 פלסטינים אמריקאים, אך ממשל ביידן לא צפוי להיענות לבקשה, כך לפי שני הגורמים ששוחחו עם ה"טיימס אוף ישראל". נכון לעכשיו, מחלקת המדינה ממליצה לאמריקאים להימנע מנסיעות לעזה הנשלטת על ידי חמאס, אותה היא מגדירה כארגון טרור.

 

נתב"ג עזה פלסטינים ארה"ב ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד