י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עבריינית מסיתה

תומכת פוטין הגיעה למשפט כשהיא עונדת מגן דוד בצבעי דגל רוסיה

אישה בגרמניה הופיעה בבית המשפט כשהיא עונדת מגן דוד תוצרת בית בצבעי דגל רוסיה, מה שמרמז על תיאוריית קונספירציה רחבה בקרב תומכי הקרמלין לפיה הרוסים כיום הם "היהודים" של המאה ה-21. השופט ביקש ממנה להסיר את הסמל לפני תחילת המשפט

תומכת פוטין הגיעה למשפט כשהיא עונדת מגן דוד בצבעי דגל רוסיה
פוטין בביקורו האחרון בישראל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אזרחית אוקראינית המתגוררת בקלן שבגרמניה ומקווה לקבל דרכון רוסי בקרוב, אלנה קולבסניקובה קיבלה עונש מאסר בגרמניה או לחילופין תשלם קנס כבד, לאחר שהתבטאה בתמיכה במלחמת רוסיה באוקראינה בשיירה פרו-רוסית שהיא עצמה ארגנה. אולם בית המשפט בקלן לקח בחשבון את העובדה שהיא אם לשניים ודרש רק 900 אירו כקנס.

פסק הדין לא הבהיל את קולבסניקובה שאמרה מחוץ לבית המשפט המחוזי בקלן לאחר המשפט: "אני ממשיכה לספר את האמת ובמובן הזה אני מחשיבה את עצמי חפה מפשע".

עורך דינה, מרקוס בייסיכט, שהוא גם פוליטיקאי ימין קיצוני, הודיע ​​כי יערער על החלטת בית המשפט ובמידת הצורך יפנה לבית המשפט הפדרלי לחוקה.

קולבסניקובה לא הבינה מדוע נגזר עליה עונש, והביעה זעם. "שלושים יום בכלא או שאני צריכה לשלם 30 אירו עבור כל יום. 900 אירו לקופת המדינה בגלל הרג אנשים בדונבאס מאז 2014. זו האמת של האנשים בגרמניה", אמרה ברוסית לכתבים מהטלוויזיה הממלכתית הרוסית.

קולבסניקובה, שזכתה לכינוי "האוהדת של פוטין" בתקשורת הגרמנית, הפכה לפנים של תומכיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגרמניה. היא ארגנה מספר אירועים. כמה מתומכיה התייצבו שעה לפני תחילת המשפט. אבל גם מתנגדים שנשאו כרזה עם הכיתוב "פוטין והנאצים שלו הורגים" הופיעו. לא היה מספיק מקום לכולם, אפילו לכל העיתונאים, באולם, שתוכנן להכיל 35 איש לכל היותר.

קולבסניקובה הגיעה לבית המשפט כשהיא עונדת מגן דוד תוצרת בית בצבעי דגל רוסיה, מה שמרמז על תיאוריית קונספירציה רחבה בקרב תומכי הקרמלין לפיה הרוסים כיום הם "היהודים" של המאה ה-21. השופט ביקש ממנה להסיר את הסמל לפני תחילת המשפט.

הנאשמת ניסתה לשכנע את בית המשפט כי היא נרדפת בשל פעילותה הפוליטית. היא אמרה שמידע אישי עליה, כולל כתובתה, פורסם באינטרנט. היא הסבירה שיש איומים על חייה. היא הוסיפה כי איבדה את עבודתה פעמיים וכעת היא חיה מדמי אבטלה.

העדות העיקרית נגד קולבסניקובה הייתה ראיון ל"בילד" ב-8 במאי 2022, בו אמרה: "רוסיה אינה תוקפנית. רוסיה עוזרת לסיים את המלחמה באוקראינה". היא אמרה כי השיירה שארגנה ופעולות אחרות היו במסורת "מדיניות השלום" של שני קנצלרי גרמניה לשעבר, ווילי ברנדט וגרהרד שרדר. "אני בעד שלום" היא התעקשה.

בבית המשפט היא תיארה את האמירות הללו כ"דעתה האישית" וציינה את חופש הביטוי בגרמניה. עורך דינה גם התעקש שהצהרותיה הן חלק מזכותה לחופש דעה ולכן היא חפה מפשע.

תובע המדינה הבהיר לנאשמת כי היא אינה נשפטת משום שהיא מחבבת את רוסיה או את נשיאה או מתחה ביקורת על הרשויות בגרמניה ובאוקראינה.

לדבריו, חופש הביטוי הסתיים כשהיא תמכה בתוקפנות צבאית ומהווה פשע לפי החוק הגרמני. הוא אמר שקריאותיה לשלום היו "ציניות".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין גרמניה מגן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד