ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כ-1,000 מטר מעוקב של מי תמלחת: דליפת ענק בשמורת הטבע

דליפת תמלחת במישור עמיעז מצינור של מפעלי פריקלאס של חברת כי"ל: המשרד להגנת הסביבה פועל מול מפעל פריקלאס לטיפול מיידי והפסקה מלאה של הדליפה בצנרת המכילה מי תמלחת של המפעל | נכון לשעות הבוקר הדליפה הופסקה כמעט לחלוטין, והיא נאספת, נשאבת ואינה זורמת לנחל

כ-1,000 מטר מעוקב של מי תמלחת: דליפת ענק בשמורת הטבע
הדליפה צילום: צילום אורלי מילר-היחידה הסביבתית ערד-תמר-ירוחם

אתמול (רביעי) בשעות הצהרים, החלה דליפה בצינור תמלחת של מפעל פריקלאס של חברת כי"ל, המוביל מי תמלחת מבריכות ים המלח אל המפעל שבמישור רותם. הצינור, שלא היה בפעילות שאיבה בעת האירוע, הכיל כ-1,000 מטר מעוקב של מי תמלחת.

המשרד הנחה את המפעל על פתיחת הצינור בצידו של ים המלח, במטרה לצמצם את כמות המים בצינור ואת היקף הדליפה. כמו כן, המשרד ורשות הטבע והגנים הנחו את המפעל לאגום את הדליפה ולשאוב את התמלחת.


צילום אורלי מילר- היחידה הסביבתית ערד-תמר-ירוחם

נכון לשעות הבוקר היום, הדליפה הצטמצמה משמעותית, והתמלחת נאגרת בסמוך לדרך עפר ונשאבת לביובית. בעקבות פעולות שנערכו בשטח בהוראת המשרד ורשות הטבע והגנים, אין זרימה בנחל.

המשרד להגנת הסביבה פועל יחד עם רשות הטבע והגנים, רשות ניקוז ים המלח והיחידה הסביבתית ערד-תמר-ירוחם מול המפעל למזעור הנזקים וטיפול בדליפה. עם סיום האירוע, יבחן המשרד יחד עם הגופים הרלוונטיים את היקף הנזק לשמורה. סגנית מנהל מחוז דרום ומפקחי המשטרה הירוקה של המשרד בוחנים את האירוע בשטח. המשרד יפעל בהתאם לממצאים ולסמכויותיו.

 

שמורת טבע דליפה רשות הטבע והגנים המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד