ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברית בגיל 7 חודשים

סגולת רה"י שהביאה להיעלמות בעיה רפואית הנדירה

בזכות סגולה מראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין לבעיה רפואית נדירה, הברית נערכה בגיל לפעוט בגיל שבעה חודשים לאחר ההיעלמות הפתאומית של הבעיה. 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור המלא 

סגולת רה"י שהביאה להיעלמות בעיה רפואית הנדירה
הגר"ח פיינשטיין צילום: באדיבות המצלם

הסיפור המרעיש על תינוק שאובחן כסובל מבעיה רפואית נדירה, ובעקבות הבטחת רה"י לאב שימסור שיעור ברבים בהלכות מילה, הבעיה נעלמה בפתאומיות והברית נערכה לתינוק בגיל שבעה חודשים.

תחילתו של הסיפור לפני כשבעה חודשים לאחר ימי החנוכה אובחן תינוק שנולד שלושה ימים קודם עם בעיה רפואית נדירה של מחסור של חומר מסוים בדם הגורם להאטה בקצב פעילות הלב, בעיה רפואית זו קיימת באחד לעשרה מיליון תינוקות ברחבי העולם. כשאובחן התינוק קיבלו ההורים חוו"ד רפואית-הלכתית שבמצב זה בלתי אפשרי לערוך את ברית המילה לתינוק כי הדבר בגדר פיקוח נפש.

ההורים יצרו מיידית קשר עם עסקני הרפואה הבכירים והחלו לנסות למצוא פתרון הבעיה, כולל האפשרות לטיפול בבית חולים בארה"ב. אבי הבן היה טרוד מאוד מכך שאינו זוכה להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. לקראת פורים יעץ לו ראש הכולל בו הוא לומד לעלות למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין ביום הפורים שהוא יום המסוגל לישועה וראש הישיבה שליט"א מעניק ברכות באופן מיוחד.

ביום הפורים עלו ראש הכולל עם אבי הבן והזכירו את שם הרך הנולד והבעיה הרפואית וביקשו ברכה שיזכה האב לקיים את המצווה החשובה של מילת בנו. ראש הישיבה אמר פרק תהלים ולאחריו מי שברך, ואז פנה לאברך ואמר לו 'תמסור שיעור ברבים על הלכות מילה, זה יהיה לך לזכות'.

ראש הכולל ששמע את ההבטחה הביע על אתר את הסכמתו שבכל יום בסוף סדר ב' יוקדש מחצית השעה ע"י קבוצת אברכים שייאותו לשמוע את השיעור. ואכן כבר בסוף הזמן החל אבי הבן במסירת השיעור, ואף בימי בין הזמנים התקיים השיעור במרחב קולי שהקימו לצורך כך.

לפני כשבועיים נערכה בדיקה רפואית נוספת לרך הנולד, ולפליאת הרופאים התגלה בתוצאות הבדיקה כי כבר אין בדם מחסור בשום חומרים, והמדדים תקינים לחלוטין. אך בקשו לערוך בדיקה נוספת, בשבוע שעבר סיימו ללמוד במסגרת השיעור את כל הלכות מילה לפי סדר השולחן ערוך, וכעבור יומיים התקבלו תוצאות הבדיקה הנוספות שמאששות כי אכן המדדים תקינים והילד הבריא, ובתחילת השבוע נערכה שמחת ברית המילה.

סגולה הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד