י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביקור מפתיע

מה חיפש שר הבינוי והשיכון במבנה ישן בכניסה לשכונת בית-וגן?

ביקור חגיגי של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף בין כותלי המכון המדעי טכנולוגי להלכה. השר ביקר במעבדות המכון, וכן סייר בתערוכה זוטא שבכניסה למבנה המכון, בה מוצגים מקצת מן המקצת משפע הפיתוחים והיישומים המגוונים שפותחו בין כותלי המכון ועל-פי הנחיותיו ההלכתיות

מה חיפש שר הבינוי והשיכון במבנה ישן בכניסה לשכונת בית-וגן?
גולדקנופף במכון המדעי טכנולוגי להלכה צילום: באדיבות המצלם

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף הגיע השבוע לביקור בין כותלי המכון המדעי טכנולוגי להלכה, הממוקם במבנה חד-קומתי ישן בכניסה לשכונת בית-וגן בירושלים, על-מנת ליצור שיתופי פעולה במישורים שונים, אשר יאפשרו פתרונות דיור נרחבים לציבור שומרי התורה והמצוות בכלל ולציבור החרדי בפרט, ללא כל חששות של חילולי שבת ושאלות הלכתיות אחרות.

את פניו של הרב גולדקנופף קיבל ראש המכון, הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, שאף סייר עמו במחלקות המכון השונות, שם פגש את צוותות רבני המכון ומהנדסיו, איש על מחנהו ואיש על דגלו, בעיצומה של פעילות קדחתנית שוטפת שאינה פוסקת לרגע. היה זה פשוט מדהים להיווכח כיצד בעת ובעונה אחת עוסקים שם בעשרות נושאים שונים הקשורים לכל ההתפתחויות החדישות והמתקדמות ביותר בתחומי המדע והטכנולוגיה.

הוא ביקר גם במעבדות המכון, וכן סייר בתערוכה זוטא שבכניסה למבנה המכון, בה מוצגים מקצת מן המקצת משפע הפיתוחים והיישומים המגוונים שפותחו בין כותלי המכון ועל-פי הנחיותיו ההלכתיות, על-מנת לאפשר שמירת שבת וקיום חיי הלכה מלאים בתכלית ההידור גם בעידן הטכנולוגי המתקדם.

במהלך הסיור במכון נכנסו יחד לחדר הארכיב של המכון, שם מתויקים בסדר מופתי מאות תיקיות וקלסרים עבי כרס וגדושי מסמכים, המספרים בדממה את ההיקף הכביר של פעילות המכון במשך קרוב לשישים שנה, החובקת זרועות עולם, הן בכל הקשור לשמירת השבת וההלכה בכל מוסדות הציבור ברחבי הארץ ובעולם היהודי, והן בכל השאלות המדעיות והאתגרים הטכנולוגיים המתחדשים חדשים לבקרים לכלל ולפרט גם יחד. שר הבינוי והשיכון הרב גולדקנופף, שעסק שנים רבות בנושא שמירת השבת בפרהסיה הציבורית, בתפקידו כמזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת, הופתע להיווכח מקרוב בהיקפה הבלתי נתפסת של פעילות המכון בנושאים אלו, במשך עשרות שנים, כפי שמספרים המסמכים.

ההתרשמות הכללית שעברה לאורך כל הביקור הייתה כי לאדם מהחוץ קשה אפילו לדמיין לעצמו, כיצד מתוך מבנה קטן כל-כך מתנהלת לה פעילות אדירה, המשתרעת על-פני כל הגלובוס, וכיצד בתנאים וציוד מיושנים שכאלו מטפלים ונותנים את המענה הכי עדכני לשאלות האקטואליות הבוערות ביותר.

לאחר שיחה עניינית ממושכת בחדרו של ראש המכון שליט"א, התקיימה מסיבת קבלת-פנים חגיגית לכבוד שר הבינוי והשיכון ופמלייתו, בהשתתפות עשרות רבני ומהנדסי המכון וצוות עובדי המזכירות והמנהלה. במהלך המסיבה נשא הגרא"מ הלפרין שליט"א ראש המכון דברי ברכה נלהבים לכבוד האורח, בהם הזכיר את פועליו הברוכים של הרב גולדקנופף בתפקידיו הקודמים, הן בתחומי החינוך, כאשר ניהל את רשת הגנים והמעונות של 'בית-יעקב', והן בתחום העמידה על משמר קדושת השבת, כשהוא מציין את הקשרים ההדוקים עמו עוד בתפקידיו הקודמים, במיוחד כמזכיר ועדת הרבנים למען השבת.

בדברי הברכה שנשא שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף במסיבת קבלת הפנים הביע את התפעלותו הרבה ממראה עיניו, מההיקף המדהים של פעילות המכון בכל הנושאים האקטואליים העולים על הפרק, והבטיח את המשך שיתוף הפעולה ההדוק עם המכון המדעי טכנולוגי להלכה, במטרה לקדם פתרונות מהודרים לכלל הציבור בכל התחומים הנדרשים.

הרב יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד