כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
יקבלו מיליארדים

קובה תקים בסיס ריגול סיני שיתמקד בארה"ב

קובה תארח את בסיס הריגול הסיני הסודי שיתמקד בארה"ב. בייג'ין מסכימה לשלם לקובה מיליארדי דולרים עבור מתקן האזנה משוכלל כדי להאזין לאמריקאים. סין הסכימה לשלם לקובה במזומן כמה מיליארדי דולרים כדי לאפשר לה לבנות את תחנת האזנת סתר 

קובה תקים בסיס ריגול סיני שיתמקד בארה"ב
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

סין וקובה הגיעו להסכם סודי להקים מתקן האזנה אלקטרוני באי, במסגרת אתגר גיאופוליטי חדש של בייג'ינג נגד ארה"ב, כך על פי גורמים אמריקאים הבקיאים במודיעין מסווג מאוד. מתקן ציתות בקובה, כ-180 קילומטרים מפלורידה, יאפשר לשירותי הביון הסיניים לאסוף תקשורת אלקטרונית ברחבי דרום מזרח ארה"ב, שם ממוקמים בסיסי צבא רבים, ולפקח על מעבר ספינות אמריקאיות.

גורמים שמכירים את הנושא אמרו כי סין הסכימה לשלם לקובה במזומן כמה מיליארדי דולרים כדי לאפשר לה לבנות את תחנת האזנת סתר וכי שתי המדינות הגיעו להסכמה עקרונית, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

החשיפה על הבסיס עוררה נורה אדומה בממשל ביידן בגלל קרבתה של קובה ליבשת ארה"ב. וושינגטון רואה בבייג'ינג את יריבתה הכלכלית והצבאית המשמעותית ביותר. בסיס סיני עם יכולות צבאיות ומודיעיניות מתקדמות בחצר האחורית של ארה"ב יכול להיות איום חדש חסר תקדים.

"למרות שאני לא יכול לדבר עם הדיווח הספציפי הזה, אנחנו מודעים היטב ודיברנו פעמים רבות עם סין לגבי השקעה בתשתיות ברחבי העולם שעשויות להיות להן מטרות צבאיות", כך אמר ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי. "אנחנו עוקבים אחרי זה מקרוב, נוקטים בצעדים כדי להתמודד עם זה ומוודאים שאנחנו מסוגלים לעמוד בכל ההתחייבויות הביטחוניות שלנו בבית, באזור וברחבי העולם".

"ג'ו ביידן צריך להתעורר בגלל האיומים האמיתיים של הסינים על סף דלתנו", כתבה בטוויטר ניקי היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר ושגרירת האו"ם והמועמדת הנוכחית לראשות המפלגה הרפובליקנית. "האיום על אמריקה מקובה הוא לא רק אמיתי, הוא הרבה יותר גרוע מזה", צייץ הסנאטור מרקו רוביו רפובליקני מפלורידה.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן צפוי לנסוע לבייג'ין מאוחר יותר החודש ואולי להיפגש עם מנהיג סין שי ג'ינפינג. ביידן אמר בחודש מאי כי הוא מאמין שתהיה הפשרה ביחסי ארה"ב-סין למרות המתיחות הציבורית האחרונה. היחסים הביטחוניים בין וושינגטון לבייג'ינג הפכו מתוחים בשבועות האחרונים לאחר מפגשים קרובים בין ספינות אמריקאיות וסיניות במצר טייוואן ובין המטוסים הצבאיים של שתי המדינות מעל ים סין הדרומי.

ארה''ב סין קובה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד