י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הסתובב חופשי באירופה

הפליט הסורי הורשע בהונאה בשוודיה ויצא למסע דקירות בצרפת

צעיר מסוריה שדקר ארבעה ילדים במגרש המשחקים בצרפת, התגרש לאחרונה והורשע בהונאת קצבאות במהלך עשר שנים כפליט בשוודיה. חוקרים מנסים להבין את הסיבות להשתוללות ההמטורפת של המחבל בפארק ציבורי

הפליט הסורי הורשע בהונאה בשוודיה ויצא למסע דקירות בצרפת
ניידת משטרה בצרפת צילום: באדיבות המצלם

גבר נוצרי, פליט סורי דקר אתמול (חמישי) ארבעה ילדים בגיל 2-3 בגן שעשועים בעיר אנסי בצרפת, התגרש לאחרונה והורשע בהונאת קצבאות במהלך תקופה של עשר שנים כפליט בשוודיה, כך דיווחו כלי תקשורת בשוודיה.

התוקף, שזוהה כעבדאלמאש, בן 31, פתח אתמול בהשתוללות בפארק על שפת האגם בעיר אנסי, מוקד תיירותי בדרום מזרח צרפת, בסביבות השעה 9:45 בבוקר.

ארבעה ילדים בני 22 חודשים עד שלוש ושני מבוגרים נפצעו קשה בפיגוע. שניים מהקורבנות הצעירים ואחד המבוגרים נמצאים כעת בסכנת חיים בבית חולים סמוך.

תובע מקומי אמר כי "אין מניע טרור ברור" לפיגוע, והוסיף כי החשוד "לא מוכר על ידי אף שירות ביון" ואין לו "כל עבר של בעיות פסיכיאטריות". מקורות ביטחוניים וגרושתו אישרו כי הוא התגרש לאחרונה ובעבר התגורר 10 שנים בשוודיה, שם קיבל מעמד של פליט.

עבדאלמאש היה אזרח סורי שקיבל מעמד של פליט בשוודיה לפני 10 שנים, כך אמרה ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן. היא אמרה שיש לו ילד בן גילו של הילדים אותם תקף, והוסיפה כי אין לו עבר פלילי או פסיכיאטרי ונראה כי פעל לבדו.

"אנחנו מדברים כאן על תינוקות, תינוקות שנפצעו קשה מאוד", אמרה במסיבת העיתונאים אתמול. "אנחנו מזועזעים לחלוטין מכל זה ואנחנו עומדים לצד תושבי אנסי". חוקרים מנסים להבין את הסיבות להשתוללות המטורפת של עבדאלמש בפארק ציבורי. 

המניעים שלו עדיין לא ברורים אבל לא נראה שהם קשורים לטרור, אמר התובע המקומי ליין בונט-מתיס לכתבים במסיבת עיתונאים. עבדאלמש, במקור מהעיירה אל-חסאקה בסוריה, התגרש לאחרונה מאשתו. בני הזוג, שהתגוררו יחד בטרולהטן - שוודיה, נפרדו לפני שמונה חודשים ולא היו בקשר זה ארבעה חודשים.

גרושתו, דיברה בעילום שם, היא אמרה ל'דיילי מייל': "הוא התקשר אליי לפני כארבעה חודשים. הוא גר בכנסייה". היא הוסיפה שהוא לא הצליח לקבל אזרחות שבדית.

במהלך עשר השנים שבהן שהה בשוודיה, הוא חי חיים מסודרים, אבל הוא הורשע בגין תביעה לא חוקית של הטבות וקצבאות בשוודיה. נגזרו עליו מאסר על תנאי וקנס.

בקיץ בשנה שעברה, הניסיון השלישי שלו לקבל אזרחות שוודית נדחה ולכן החליט לנסוע לצרפת שם הגיש בקשה למקלט. הוא הגיש בקשה למקלט בצרפת בנובמבר אשתקד, אך נדחה ארבעה ימים לפני שפתח במתקפה הברברית שלו בגלל שכבר היה לו מעמד של פליט בשוודיה.

התוקף הצליח לנסוע לצרפת באופן חוקי בשל מעמדו הפליט בשוודיה. פליט יכול לנוע בחופשיות באיחוד האירופי. ראש ממשלת צרפת, אליזבת בורן, אמרה כי הוא נשא מסמכי זהות שוודים ורישיון נהיגה שוודי בזמן מעצרו.

 

 

פיגוע דקירה סוריה צרפת פליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד