י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
גוש הימין נחלש

סקר מנדטים: המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק

סקר חדש מעלה כי מפלגתו של בני גנץ, המחנה הממלכתי מתחזקת עוד. הליכוד ויש עתיד נשארות יציבות. עיקר הגידול של המחנה הממלכתי מגיע ממתלבטים שיורדים מהגדר ומכאלו שבבחירות הקודמות לכנסת לא הצביעו כלל

סקר מנדטים: המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק
בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדש שפורסם הבוקר (שישי) מעלה כי מפלגתו שך יו"ר במחנה הממלכתי בני גנץ ממשיכה להתחזק  ומגיעה ל־31 מנדטים. הסקר פורסם ב-״מעריב־סופהשבוע״, ונערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד״ר מנחם לזר.

מהסקר הנוכחי עולה בנוסף כי הליכוד ויש עתיד נשארות עם אותו מספר מנדטים כמו בסקר בשבוע שעבר.

עיקר הגידול של המחנה הממלכתי מגיע ממתלבטים שיורדים מהגדר ומכאלו שבבחירות הקודמות לכנסת לא הצביעו כלל.

הסקר בחן גם את שאלת ההתאמה לראשות הממשלה. על פי התוצאות, גנץ עולה לנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון, עם 45% שרואים בו כמועמד המתאים ביותר לתפקיד (לעומת 43% בסקר הקודם). ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאר יציב, עם 38%.

בתשובה לשאלה, "אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?", התשובות היו כדלהלן: המחנה הממלכתי – 31 מנדטים לעומת 29 בסקר הקודם, הליכוד – 26 כמו בסקר הקודם, וכך גם יש עתיד עם 18 כמו בסקר הקודם.

ש״ס יציבה עם 9 מנדטים כמו בסקר הקודם וכך גם יהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים. חד״ש־תע״ל 5 מנדטים  לעומת 6 בסקר הקודם, הציונות הדתית - 5 לעומת 6, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים כמו בסקר הקודם, רע״ם עם 5 כמו בסקר הקודם, עוצמה יהודית – 4 כפי הסקר בשבע שעבר, וכך גם מרצ יציבה עם ארבעת המנדטים שלה.

גם בסקר הנוכחי העבודה ובל״ד אינן עוברות את אחוז החסימה ושתיהן אף הולכות מתרחקות ממנו עוד יותר. העבודה נחלשת בסקר הנוכחי מ־2.6% ל־2% בלבד, וגם בל״ד נחלשת – מ־2.2% ל־1.8%.

תמונת הגושים לפי הסקר: הקואליציה עם 51 מנדטים בלבד, והאופוזיציה עם 69 מנדטים.

יצוין כי בסקר האינטרנטי, שנערך ב־8־7 ביוני, השתתפו 502 משתתפים, והוא בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.

 

בני גנץ המחנה הממלכתי הליכוד בנימין נתניהו סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד