י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אחרי ההסתבכות בחובות עתק

האם רשת המאפיות תינצל מקריסה? יש מתעניינים

כשלושה שבועות לאחר שפורסם בדרמטיות על קריסתה של קבוצת 'שיפון' בעלי המותג המפורסם 'האופה מבגדד' בשל חובות של עשרות מיליוני שקלים, מדווח ביממה האחרונה כי הנאמנים ביקשו מביהמ"ש הארכה של 45 יום בעקבות כמה 'מתעניינים' ברכישת הרשת

האם רשת המאפיות תינצל מקריסה? יש מתעניינים
מאפייה. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט

חבל הצלה: נאמני רשת המאפיות, קבוצת שיפון, בעלת המותג המפורסם 'האופה מבגדד' מבקשים להמשיך להפעיל הרשת ולקדם הליך למכירתה. כך דווח לראשונה ב'כלכליסט'.

לפי הדיווח נאמני הרשת עורך הדין אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות' ורו"ח בעז ברזלי הגישו לבית המשפט דו"ח ראשוני וצירפו בקשה להוציא צו שמאריך את תקופת ההפעלה של החברות באמצעות הנאמנים ב-45 ימים נוספים.

בקשתם מבית המשפט להאריך את תקופת ההפעלה של הרשת היא כדי להיערך למכירת החברות בקבוצה, בין במקשה אחת, בין בחלקים לכמה משקיעים.

עוד בנושא:

זה נגמר: רשת המאפיות קורסת ומסתבכת בחובות של מיליונים

רק לפני כשנה רכשה קבוצת 'שיפון' את המותג 'האופה מבגדד' ונקלעה במהלכה לחובות של כ-62 מיליון שקלים. עקב כך פנתה הקבוצה באמצעות עורכי הדין נדב לב ואביחי אליהו לבית משפט למנות לה נאמן על מנת לשקמה. לפי הדיווח ב'כלכליסט', רשת המאפיות 'שיפון' מעסיקה כ-300 עובדים ומפעילה 13 סניפים ברחבי הארץ בבעלותה ו-7 סניפים נוספים בזכיינות שהם לא מצויים בקשיים ואינם קשורים לתסבוכת.

היקף הפעילות השנתית של החברות נע סביב המאה מיליון שקלים. כך לפי הדו"ח שהוגש לבית המשפט שבו מציינים באי כוחם של הנאמנים: "נכון למועד זה הנאמנים סבורים כי קיימים אמצעים למימון ההוצאות הכרוכות בהפעלה הזמנית ובמקביל הגיעו לכלל מסקנה, וזאת לאחר למידת עסקי החברות ממועד המינוי ואילך, כי בנסיבות האמורות ולאור פוטנציאל הרווחיות הגלום בעסקי הקבוצה, יש לקדם את מכירת החברות ו/או את מכירת פעילותן על מנת להשיא את התמורה לנושים בהקדם האפשרי".

לדבריהם, "ההחלטה להתקדם בדחיפות למכירה הינה תולדה של חשש ממשי לשחוק עד דק את מוניטין הקבוצה, דבר שעלול בהכרח להפחית את שווי מכירתה. יוער, כי החל ממועד המינוי מספר לא מבוטל של מתעניינים פונים לנאמנים בנוגע לרכישת סניף בודד/סניפים בודדים/הרשת כולה, דבר שלבדו מבטא שווי ממשי ומהותי שהשוק מייחס לקבוצה ולנכסיה ומראה, על פניו, כי בשלה העת לפרסם הזמנה להציע הצעות בהתאם לחדר מידע שיוקם על-ידי הנאמנים לטובת הליך תחרותי זה". כך לפי המדווח בפרסום ראשון 'בכלכליסט'.

 

כלכליסט האופה מבגדד מאפיות קריסה קבוצת שיפון חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד