ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
ההגירה בעידוד הרבי

היסטוריה: החיידר המיתולוגי נסגר; התלמידים והצוות נותרו ללא מסגרת

200 ילדים נותרו ללא מסגרת לשנת הלימודים תשפ"ד לאור סגירת הת"ת המיתולוגי של חסידות גור בחיפה אחרי כמה עשורים בהם פעל וחינך אלפים. נעשים מאמצים לשלב הילדים בת"תים אחרים בעיר ואף נערכו פגישות בנושא עם הרבי מסערט ויז'ניץ, בינתיים ללא פתרון | כל הפרטים

היסטוריה: החיידר המיתולוגי נסגר; התלמידים והצוות נותרו ללא מסגרת

היסטוריה בחיפה: תלמוד תורה 'מסורת ישראל' המיתולוגי של חסידות גור ברח' בר גיורא פינת רח' הפועל בחיפה סוגר את שעריו. הסיבה היא עקב חוסר הרשמה של תלמידים לת"ת. זאת בעקבות הגירת החסידים בשנים האחרונות מהעיר חיפה לקהילות גור הצעירות יותר ברחבי הארץ כגון בית שמש, ערד וקרית גת בעידודו של האדמו"ר. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מתחילת תשע"ח החל הרבי מגור לומר הן ברמז והן בגלוי שקיים זיהום אוויר חמור ומסוכן בחיפה והמליץ לחסידים שבו לשאול אותו בנושא לעבור לערים אחרות, ומאז החלו כמה משפחות לעזוב, ולאט לאט עזבו רוב משפחות הקהילה. כך שהקהילה שמנתה 350 משפחות נותרה כיום עם פחות מ-150, רובם מבוגרים מוותיקי הקהילה למעלה משלושים שנה שאין להם לאן לעבור או אינם מסוגלים.

בנין הת"ת בחיפה. (מתוך גוגל מפות)

בעקבות המצב, כך נודע ל'בחדרי חרדים' כ-200 ילדים שמתחנכים בת"ת (חלקם משתייכים לחצרות וחוגים אחרים) נותרו בינתיים ללא מוסד חינוכי לשנה הבאה תשפ"ד. כך גם הצוות החינוכי, חלקם מחנכים במקום עשרות שנים קיבלו מכתבי פיטורין ונאבקים על מציאת מקום עבודה חלופי כדי לשרוד כלכלית.

חסידי גור. אילוסטרציה. (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי מנהלי מוסדות גור בחיפה פנו בבקשה לאדמו"ר מסערט ויז'ניץ אשר לו מוסדות מבוססים וענפים ברמת ויז'ניץ ומחוצה לה, לקבל את כל הילדים, אל הרבי אף נכנס מ"מ ראש העיר ב"ב חנוך זייברט בשליחות הרבי מגור. אולם הרבי מסערט ויז'ניץ השיב שהוא היה מאד שמח לסייע, אולם המציאות היא שאין מקום בכיתות וגם עבור חסידיו הכיתות צפופות.

הרבי מסערט ויז'ניץ. (צילום: שמואל שנקר).

הרבי שהינו מנהיג הקהילה הגדולה ביותר בחיפה, הציע שכל הת"תים בחיפה יקבלו חלק מהתלמידים, אולם גם הת"תים האחרים בעיר לא מראים נכונות ואדיבות. בעיה נוספת היא שהלימודים במוסדות סערט ויז'ניץ הם בשפת היידיש לעומת הלימודים בת"ת של גור בחיפה שהם בשפה העברית. כך שהתלמידים יתקשו להשתלב.

זייברט עם הרבי מגור. (צילום: ארכיון בחדרי חרדים)

כך שבינתיים לא ברור מה יהיה בגורלם של 200 ילדים בערך מכל הגילאים והכיתות של ת"ת גור, בשנת הלימודים הבאה. גם המלמדים ושאר אנשי הצוות עדיין לא מצאו את מקומם בעבודה חלופית. חלקם מתכוונים אולי לפנות למקצועות תורניים אחרים כגון משגיחי כשרות וכדומה.

מסורת ישראל תלמוד תורה חסידות גור סערט ויז'ניץ חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד