ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
דריכות בשוק

רגע לפני ההצבעה בכנסת: השקל נחלש, הבורסה נפתחה בעליות שערים

במסחר במטבע החוץ הבוקר הדולר עולה ב-0.7% מול השקל, היורו מתחזק ב-0.7% ל-3.86 שקלים | המתנה דרוכה לקראת ביצועי השקל עם פרסום התוצאות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שפוטים

רגע לפני ההצבעה בכנסת: השקל נחלש, הבורסה נפתחה בעליות שערים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במסחר במטבע החוץ שנפתח הבוקר (רביעי) ברקע ההצבעה הצפויה היום על הוועדה לבחירת שופטים, הדולר עולה ב-0.7% ונסחר ברמה של 3.58 שקלים, היורו עולה ב-0.6% ל-3.87 שקלים.

הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, צפוי להותיר היום את הריבית ללא שינוי, ברמה של 5.25% - בין היתר לנוכח הנתונים המעודדים על ההתקררות בקצב האינפלציה בארה"ב. כזכור, אתמול פורסם שמחירי הביצים, דלק ורהיטים ירדו בארה"ב בחודש שעבר, ועזרו לצמצם את האינפלציה לפחות מחצי מהשיא שלה לפני שנה. מדד המחירים לצרכן לחודש מאי עמד על 4% בקצב שנתי, רמתו הנמוכה מזה שנתיים. האינפלציה הייתה 4% במהלך 12 החודשים עד סוף מאי. כעת היא ירדה מ-4.9% באפריל וסימנה את החודש ה-11 ברציפות שבו עליות המחירים נחלשות.

זו תהיה הפעם הראשונה שבה הפד לא מעלה ריבית לאחר 10 העלאות רצופות, מאז החל גל העלאות הריבית בחודש מרץ 2022. כעת מעריכים יותר מ-90% מסוחרי האג"ח בארה"ב שהפד ישאיר את גובה הריבית בטווח של 5%-5.25%.

מדד מטח שערי מטח בורסה לניירות ערך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד