י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

תנשמת חולצה לאחר שנתפסה בחוט דייג בירקון • צפו

תנשמת לבנה חולצה לאחר שהסתבכה בחוט דייג באזור בו הדייג אסור במקורות הירקון | בתיעוד נראים פקחי רשות הטבע והגנים כשהם מחלצים את התנשמת • צפו

תנשמת חולצה לאחר שנתפסה בחוט דייג בירקון • צפו
חילוץ התנשמת צילום: עמית פרנקו, רט''ג

ביום שני התקבל בשעת הבוקר דיווח במוקד רשות הטבע והגנים על תנשמת שנמצאה תלויה על  עץ כשהיא מסובכת בחוט דייג שנזרק על עץ בגן הלאומי מקורות הירקון.

חילוץ התנשמת - מור אבודר, רט''ג

פקח רשות הטבע והגנים עמית פרנקו הוזעק למקום ולאחר שראה את מיקום התנשמת על עץ בתוך מי הירקון הבין שהוא זקוק לסיוע ובשיתוף עם אביהו שרווד מעמותת "למען חיות הבר" חילצו את התנשמת בהצלחה.

עמית פרנקו, פקח רשות הטבע והגנים בגן הלאומי ירקון: "דיג בגן לאומי מוכרז זו עברה שכן כל בעלי החיים והטבע הקיימים בו מוגנים. התנשמת לצערה נתפסה בחוטי דייג שהסתבכו על ענף לאחר שדייגים התעלמו משילוט האוסר דיג בגן הלאומי ובנוסף השאירו אחריהם פסולת מפוזרת ונהגו בחוסר אחריות ואכפתיות כלפי הטבע ובעלי החיים החיים בו.

פסולת שנזרקת כמו במקרה זה על עצים ובמקומות אחרים גורמת לפגיעה גם בציפורים וגם בבעלי חיים אחרים שנתפסים בחוטי הדיג ובקרסים. אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ואכפתיות ולדווח למוקד במקרה שנתקלתם בדיג לא חוקי או חיה פצועה”.

התנשמת הועברה באמצעות החיבולנס לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים בספארי שם עברה סדרה של בדיקות. בסיומן נראה כי היא סובלת מפצע שטחי יחסית בקרפוס ימין (קצת הכנף) ובנוסף חסרות נוצות באותה כנף.

ד״ר עמנואלה גטו הוסיפה: "במקרים רבים בהם עופות נתפסים ברשת נוצרים להם פצעי לחץ. זה משהו שלא תמיד רואים מיד לאחר הפציעה ויכול להתפתח גם לאחר שבוע. התנשמת תהיה במעקב בימים הקרובים כדי לראות שזה לא קורה. אם אכן יתפתחו לה פצעים כאלו היא תצטרך לעבור סדרה של טיפולי לייזר יחד עם טיפול תרופתי וזה יכול לקחת מספר שבועות.

בכל מקרה לאחר שתחלים היא תצטרך לעבור בדיקות נוספות ומבחני תעופה כדי לראות שהיא יכולה לשוב לטבע."

דיג במקום לא חוקי היא עברה חמורה אשר פוגעת לא רק בדגה אלא גם בסביבה האקולוגית. השארת קרסים, פסולת, ציוד ועוד בטבע מסכנת את שלומם של בעלי החיים, שאינם יכולים להציל את עצמם. נתקלתם בחיה פצועה או נטושה, התקשרו למוקד רשות הטבע והגנים 3639* ואנו נעניק את הטיפול הטוב ביותר לבעל החיים.

תנשמת חילוץ ירקון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד