כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
פניה לדרג המדיני

דרישה בכנסת: "להסדיר את הילולת האור החיים בהר הזיתים"

הוועדה לביטחון לאומי שיגרה מכתב לדרג המדיני לקראת הילולת האור החיים בהר הזיתים בו היא דורשת להסדיר את ההילולה. במכתב שהגיע ליד 'בחדרי חרדים' נכתב כי הוועדה סבורה כי ראוי שהמשרד לענייני ירושלים ומסורת ישראל ועיריית ירושלים ישלבו ‏ידיים ויתקצבו את האירוע

דרישה בכנסת: "להסדיר את הילולת האור החיים בהר הזיתים"
הילולת האור החיים תשפ"ב צילום: איציק ו.

לקראת הילולת בעל האור החיים, הוועדה לביטחון לאומי שיגרה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, שר הדתות מיכאל מלכיאלי וראש העיר ירושלים משה ליאון בדרישה להסדיר את ההילולה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

יצוין כי אמש קיימה הוועדה דיון בהיערכות גופי הממשלה והגופים הקשורים להילולה בהר הזיתים בירושלים. בוועדה צוין כי להילולה צפויים להגיע השנה כ--100 אלף איש. 

מ"מ יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ סימון מושיאשוילי, אמר כי מדובר באירוע הדתי השני בגודלו בארץ אחרי מירון. לדבריו, "כולנו היינו עדים לאסון הנורא והגדול במירון מלפני שנתיים. על כולנו להירתם כל אחד בחלקו במטרה שכל אחד מהמשתתפים בהילולא ישוב לביתו בשלום בבטחה".

דודי עזריאלי, אחד ממפיקי ההילולה בשנה שעברה, הסביר בוועדה כי בשנה שעברה ההילולה לא הייתה טובה והופקו לקחים. "אבל כל עוד אין תקציב מתאים לא נתפשר על בטיחות ונסכים להפיק את האירוע", אמר.

במכתב שהגיע ליד 'בחדרי חרדים' נכתב כי הוועדה סבורה כי ראוי שהמשרד לענייני ירושלים ומסורת ישראל ועיריית ירושלים ישלבו ‏ידיים ויתקצבו את האירוע.

בנוסף, הוועדה מבקשת מהדרג המדיני למצוא פתרון קבוע ומוסדר להסדרת כלל ההיבטים באירוע ‏הילולת אור החיים - משרד ממשלתי כגורם אחראי ומתכלל, הקצאת תקציב, מתווה ‏לקיום האירוע ועוד.

‏כמו כן הוועדה מבקשת ממשרדי הממשלה ומעיריית ירושלים לעדכן אותה על כך בימים הקרובים.




 

 

האור החיים הר הזיתים הוועדה לביטחון לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד